عصر بازار

طلا روند رو به رشد خود را ادامه می‌دهد

عصر اعتبار- یک شرکت تولید‌کننده طلا اعلام کرد، با توجه به اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا کاتالیزور بزرگ بعدی برای قیمت طلا خواهد بود، روند صعودی این فلز زرد ادامه خواهد داشت.

طلا روند رو به رشد خود را ادامه می‌دهد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، مدیرعامل شرکت نورثرن‌استار اعلام کرد که در سال جاری و در میان آشفتگی‌های بازارهای مالی، ارزش سهام این شرکت دو برابر شده است و به نظر می‌رسد انتخابات آمریکا تاثیر بیشتری نسبت به برگزیت بر بازار شمش خواهد گذاشت.

    در پی تقویت دارایی سرمایه‌گذاران، ناکامی فدرال‌رزرو در افزایش نرخ بهره و به‌کارگیری نرخ بهره منفی توسط بانک‌های مرکزی اروپا و ژاپن، طلا در سال جاری رشدی 25 درصدی داشته است. صندوق بین‌المللی پول نیز با استناد به برگزیت پیش‌بینی خود را از رشد اقتصادی جهانی کاهش داد. روز گذشته دونالد ترامپ رسما به عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری حزب جمهوریخواه معرفی شد و در 8 نوامبر برای تصدی این پست با هیلاری کلینتون دموکرات مبارزه خواهد کرد.

    سوبیاکو، شرکت مستقر در غرب استرالیا که در پنج معدن طلا فعالیت می‌کند در سال 2016 فروشی معادل 561 هزار 153 اونس داشته است.

    بعد از همه‌پرسی 24 ژوئن بریتانیا و رای به خروج از اتحادیه اروپا، طلا رشدی 8.1 درصدی را تجربه کرد که بیشترین رشد یکروزه از سال 2008 بود.
    شرکت هلدینگ DBS و بانک مریل‌لینچ آمریکا نیز معتقدند که انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اونس را به بالای 1500 دلار خواهد برد. فرانسیسکو بلانچ، رئیس مرکز تحقیقات کالای مریل‌لینچ اعلام کرد، با گرم شدن تنور مناظرات سیاسی در آمریکا، قیمت طلا نیز افزایش خواهد یافت.

    اوج‌گیری مجدد قیمت طلا موجب تقویت قیمت سهام شرکت‌های معدن‌کار شده به طوری که قیمت هر سهم شرکت نورثرن‌استار در سال جاری  92 درصد افزایش یافته است. رقبای این شرکت نیز با رشد قیمت سهام مواجه شدند به طوری که قیمت سهام شرکت معدن‌کار سنت‌باربرا دو برابر شده و شرکت نیوکرست نیز با رشد 87 درصدی سهام خود مواجه شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی