عصر بازار

عضو کمیسیون اقتصادی:

جزئیات توافق با FATF در مجلس بررسی می‌شود

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وزیر اقتصاد در مذاکرات با FATF تاکید کرده است، بندهای توافق ایران با این کارگروه بین المللی باید در صحن مجلس ایران تصویب شود و مبارزه با تروریسم در چارچوب قوانین ایران انجام می شود.

جزئیات توافق با FATF در مجلس بررسی می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، عامر کعبی نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی از قول معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: طبق مذاکراتی که با نمایندگان کارگروه اقدام مالی انجام شده است، وزیر اقتصاد تعهدی در مورد اقدامات مبارزه با تامین مالی تروریسم، به طرف مذاکره کننده نداده است.

    وی افزود،در آن مذاکرات تاکید شده است تعهدات ایران در حوزه مبارزه با تامین مالی تروریسم که در توصیه‌های FATF هم مطرح می‌باشد، در چارچوب قوانین ایران و پس از تصویب مجلس عملی می‌شود.

    عضو کمیسیون اقتصادی ادامه داد، هنوز هیچ سند و گزارش مکتوبی به کمیسیون اقتصادی مجلس نرسیده است و توضیحات شفاهی بوده است.

    نماینده آبادان اظهار کرد، هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس، در مورد ساز و کار بررسی جزئیات این مذاکرات  تصمیم‌گیری می‌نماید.

    نماینده آبادان درباره تک نرخی شدن نرخ ارز طبق وعده رئیس کل بانک مرکزی گفت: همانطور که آقای سیف تاکید کرده نرخ ارز تا پایان سال تک نرخی می‌شود در این راستا ممکن است برخی وارد کنندگان که از ارزهای دولتی با نرخهای کمتر استفاده می‌کردند متضرر شوند اما به طور کلی و در درازمدت ارز تک نرخی به سود اقتصاد است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی