عصر بازار

عضو هیات مدیره هم برکنار شد

موافقت وزیر اقتصاد با استعفای مدیر عامل بانک ملی

اعتبار- وزیر امور اقتصادی و دارایی، با تقاضای استعفای مدیر عامل بانک ملی ایران، موافقت و عضو هیأت مدیره ذیربط را عزل کرد.

موافقت وزیر اقتصاد با استعفای مدیر عامل بانک ملی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۱:۳۰

    به گزارش پایگاه خبری اعتبار به نقل از شادا، شمس الدین حسینی ضمن موافقت خود با درخواست استعفای محمودرضا خاوری، فرزاد احمدی عضو هیأت مدیره این بانک را از سمت خود برکنار کرد.

    \r\n

    متن کامل نامه استعفای محمودرضا خاوری مدیرعامل بانک ملی ایران به شرح زیر است:

    \r\n

    احتراماً سوء استفاده گروه سرمایه گذاری امیرمنصور آریا، از ابزارهای تأمین مالی بانکی خشم افکار عمومی را برانگیخت و موجب قضاوت های متفاوتی در مورد عملکرد نظام بانکی کشور شد.

    \r\n

    گرچه ریشه اصلی این سوء استفاده در بانک صادر کننده اعتبارات اسنادی بوده و تردیدی در مسوولیت بانک صادرات نمی باشد، لیکن «اداره کل امور شعب» بانک ملی ایران هم با تجاوز از حدود اختیارات، بدون توجه به دستورات کتبی این جانب و عضو ذیربط هیئت مدیره و نقض تذکرات کتبی مدیریت امور اعتباری و مدیریت امور تظارت و بازرسی، با قبول ریسک فوق العاده عظیمی در تنزیل اعتبارات اسنادی (صرفاً به اتکای تعهد قطعی بانک صادرات ایران) در شکل گیری این پدیده شوم بی تأثیر نبوده است.

    \r\n

    لذا اینجانب از طرف خود و کارکنان شریف و زحمتکش بانک ملی ایران با ابراز تأسف از عملکرد «اداره کل امور شعب مناطق آزاد» از محضر مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران عذرخواهی کرده و ضمن تأکید بر بقای مسوولیت بانک صادرات ایران، به احترام افکار عمومی استعفای خود را تقدیم حضور جنابعالی می کنم.

    \r\n

    بدیهی است دفاع از شخصیت حقیقی خود را موکول به فرصت مناسب نموده و از خداوند بزرگ توفیق و عزت همه خدمتگزاران امین و دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را خواهانم.
    \r\n محمودرضا خاوری

    \r\n

    \r\n

    \r\n

    \r\n
    پورسعید خلیلی