عصر بازار

ویزیت رایگان بیماران به مناسبت روزجهانی فیزیوتراپی

عصر اعتبار- جامعه فیزیوتراپی کشور امروز تمام بیماران را به رایگان تحت درمان قرار می‌دهند.

ویزیت رایگان بیماران به مناسبت روزجهانی فیزیوتراپی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا،  دکتر محمدعلی محسنی بندپی، رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران در مراسم روز ملی فیزیوتراپی ایران که شب گذشته با حضور مسئولین و هفت هزار فیزیوتراپیست در سالن همایشهای برج میلاد برگزار شد، با اشاره به دوم مرداد ماه روز استقلال ملی رشته فیزیوتراپی، اظهار کرد: در سال 87 به همت هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی و هیئت بورد، فیزیوتراپی به استقلال حرفه‌ای خود رسید و تحولات جدیدی در این رشته رخ داده است.

    وی همچنین از برنامه این انجمن برای ارائه ویزیت رایگان در کلینیک‌ها و مراکز فیزیوتراپی خبرداد و گفت: جامعه فیزیوتراپی کشور  با توافق اعضای هیأت مدیره این انجمن قصد دارند امروز، روز شنبه ، دوم مردادماه،  تمامی بیماران مراجعه کننده به مراکز و کلینیک‌های فیزیوتراپی سراسر کشور را به صورت رایگان تحت درمان قرار دهند.


    بندپی افزود: طبق گفته وزیر بهداشت،  پیشرفت علمی در تمامی رشته‌های وابسته به وزارت بهداشت مانعی ندارد و فیزیوتراپی نیز از این امر مستثنی نیست اما متأسفانه این رشته 10 سال است که از سایر رشته‌های پزشکی جدا شده و دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی در ایران هنوز محقق نشده است.


    رییس انجمن فیزیوتراپی با اشاره به شروع دکترای حرفه‌ای این رشته در سال  2002در آمریکا، ادامه داد:  از سال 86 و با رایزنی‌های مختلف تنها توانستیم در سال 90 و 91 یک گروه 10 نفره را در دانشگاه علوم پزشکی تهران در قالب کوریکولوم آموزشی دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی ثبت نام کنیم و غیر از آن اقدام دیگری صورت نگرفته است.


    بنابرگزارش روابط عمومی انجمن فیزیوتراپی، رئیس این انجمن با بیان اینکه بسیاری از جوانان کشور ما برای این مسئله به سایر کشورها مهاجرت کرده‌اند، گفت: عدم تحقق دکترای فیزیوتراپی سبب خروج نخبگان و ارز از کشور می‌شود و اگر تمام 14 دانشکده فیزیوتراپی کشور توان ارائه دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی را ندارند حداقل پنج دانشکده این امکان را دارند که مانع خروج نخبگان از کشور شده و به آموزش آنان بپردازند.


    وی همچنین اظهار کرد: نقش جدید فیزیوتراپی در سطح یک خدمات تعریف شده و دیگر در سطح پیشگیری از آن استفاده می‌شود که این امر سبب بازگشت سریع افراد ناتوان به جامعه می‌شود و به معنای افزایش بهره‌وری تولید و آرامش در کشور است لذا باید مسئولان توجه بیشتری به این رشته داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو