عصر بازار

در جلسه امروز دولت

بهمنی و حسینی از اختلاس و برکناری‌ها گزارش می دهند

اعتبار- وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس کل بانک مرکزی در جلسه امروز هیات دولت گزارشی از وضعیت برکناری برخی مدیران عامل بانک ها و آخرین وضعیت پرونده اختلاس اخیر ارائه می کنند.

بهمنی و حسینی از اختلاس و برکناری‌ها گزارش می دهند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۰ - ۰۳:۴۳:۰۷

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اعتبار به نقل از فارس، محمد عزیزی مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی که به تازگی همراه وزیر از سفر اجلاس بانک جهانی برگشته است، گفت: وزیر اقتصاد نیمه شب گذشته وارد تهران شد و صبح امروز برای شرکت در جلسه هیات دولت عازم نهاد ریاست جمهوری در خیابان پاستور شد.

    \r\n

    در جلسه امروز هیات دولت، گزارشی از پرونده اختلاس اخیر و برکناری برخی مدیران عامل بانک ها از سوی بهمنی رییس کل بانک مرکزی و حسینی وزیر اقتصاد در جلسه امروز هیات دولت ارائه می شود.

    \r\n

    این در حالی است که تکلیف مدیران عامل جدید بانک های ملی و صادرات نیز احتمالا امروز مشخص خواهد شد.

    \r\n

    \r\n

    بر اساس این گزارش، با توجه به اختلاس بی سابقه 3 هزار میلیارد تومانی از شبکه بانکی کشور و نیز فعالیت کمیته ویژه رسیدگی به اختلاس، این کمیته روز گذشته به این نتیجه رسید که مدیران عامل بانک های نیمه خصوصی صادرات و خصوصی سامان نیز باید از سمت خود برکنار شوند.

    \r\n

    روز گذشته محمود رضا خاوری نیز در نامه‌ای ضمن اعلام استعفایش از مدیر عاملی بانک ملی از مقام معظم رهبری و مردم ایران عذر خواهی کرد که در پی آن شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد که در سفر خارج حضور داشت استعفای او را پذیرفت و یک عضو هیات مدیره بانک ملی نیز غزل شد.

    \r\n

    \r\n

    هرچند قصور مدیران بانکی در عدم نظارت به موقع و موثر به چشم می‌خورد، ولی اقدام مدیر عامل بانک ملی در عذرخواهی، اقدام پسندیده اسلامی است.

    \r\n

    به نظر می‌رسد با توجه به اهمیت موضوع و اجماع علما و مراجع تقلید و دلسوزان نظام و عزم قوه قضائیه و نمایندگان مردم در مجلس ، برخورد قاطع با قاصران و مقصران این پدیده اختلاس ضروری است و پیش بینی می‌شود هیات دولت در جلسه امروز به طور ویژه درباره این موضوع بحث و تصمیم گیری و مدیران بانکی یاد شده را برکنار کند.

    \r\n

    \r\n

    \r\n
    پورسعید خلیلی