عصر بازار

سفیر ارمنستان:

آماده سرمایه گذاری در صنعت طلا و جواهر ایران هستیم

عصر اعتبار- سفیر ارمنستان در تهران گفت: ایروان در زمینه تراش جواهر جزو برترین هاست و فعالان صنعت طلا و جواهر کشور ما برای سرمایه گذاری در ایران آمادگی دارند.

آماده سرمایه گذاری در صنعت طلا و جواهر ایران هستیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «آرداشس تومانیان» در دیدار با رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران افزود: سرمایه گذاری در زمینه صنایع فناوری اطلاعات در ایران از دیگر محورهای مورد علاقه صنعتگران و بازرگانان ارمنی است.
    سفیر ارمنستان در تهران اعلام کرد: بانک مرکزی ارمنستان پیشنهادهایی برای همکاری های پولی و بانکی میان دو کشور در دست دارد که می تواند ارایه دهد.
    وی امضای تفاهمنامه میان دو کشور برای برگزاری نمایشگاه اختصاصی ارمنستان در تهران را یادآور شد و گفت: بر اساس این تفاهمنامه، همزمان با برگزاری نمایشگاه صنعت تهران در مهرماه امسال، نمایشگاه اختصاصی ارمنستان نیز در محل دایمی نمایشگاه ها برپا می شود.
    تومانیان گفت: قرار است نزدیک به یکصد بنگاه صنعتی و اقتصادی ارمنستان در نمایشگاه اختصاصی تهران توانمندی های خود را معرفی کنند.
    وی اضافه کرد: اکنون 15 درصد اینترنت ایران از طریق ارمنستان تامین می شود و شرکت های ارمنستانی طرف همکاری با ایران به دنبال افزایش بازار خود در جمهوری اسلامی هستند.
    سفیر ارمنستان در تهران گفت: نیمه دوم سال مدیران شرکت مجری بزرگ ترین اپراتور تلفن همراه کشور ما برای مذاکره و سرمایه گذاری به ایران می آیند.
    تومانیان افزود: ارمنستان برای سرمایه گذاری در صنعت دام و طیور ایران نیز آماده است و سرمایه گذاران ارمنی خارج از این کشور نیز آمادگی دارند در بازار ایران حضور پیدا کنند.
    به گفته وی همکاری با بنگاه های اقتصادی ایران در دستور کار سفارت ارمنستان در تهران قرار دارد و بسته های سرمایه گذاری در ایران تهیه می شود و در اختیار سرمایه گذاران ارمنی قرار می گیرد.

    ** لزوم تقویت اتاق مشترک بازرگانی
    رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در این نشست گفت: دو کشور از ظرفیت های اقتصادی و صنعتی مناسبی برخوردارند و شناسایی راه های همکاری، می تواند در توسعه مناسبات اقتصادی نقش داشته باشد.
    «مسعود خوانساری» حضور ارمنستان در اتحادیه اوراسیا را یادآور شد و افزود: همکاری های اقتصادی دو کشور باید به گونه ای پیش رود که به حضور مشترک در بازار سوم توجه کنند.
    رییس اتاق تهران اضافه کرد: توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور به سیاستگذاری های هدفمند مانند تقویت اتاق مشترک بازرگانی نیاز دارد و برگزاری نمایشگاه های مشترک و نیز اعزام و پذیرش هیات های تجاری میان دو طرف را باید توسعه داد.

    ** آمادگی تهران- ایروان برای افزایش حجم مبادلات 400میلیون دلاری
    «لئون آهارونیان» رئیس ایرانی اتاق مشترک ایران و ارمنستان، در گفت وگو با ایرنا حجم مبادلات تجاری تهران- ایروان را در سال 1393 را نزدیک 400میلیون دلار ذکر کرد و گفت: می توان با برنامه ریزی لازم سطح همکاری های دو کشور را افزایش داد.
    وی قیر نفت، روغن صنعتی، روغن سویا و اکسیدها را از اقلام صادراتی ایران به ارمنستان بیان کرد و گفت: گوسفند زنده، قراضه و ضایعات آلومینیوم و قراضه و ضایعات چدن، بیشترین کالاهای وارداتی ایران از این کشور است.
    آبان ماه پارسال یک گروه 65 نفره تجاری به ریاست وزیر اقتصاد ارمنستان برای توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی به تهران سفر کرد و در اتاق ایران نیز به رایزنی با همتایان خود پرداخت.
    به گفته آهارونیان، ارمنستان در سازمان جهانی تجارت (WTO) عضو است و با الحاق جمهوری اسلامی ایران به این سازمان، مبادلات تجاری دو کشور شکل مناسب تری پیدا خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو