عصر بازار

محسنی اژه‌ای در نشست خبری مطرح کرد؛

شرط قوه قضایی برای آزادی بابک زنجانی

عصر اعتبار- سخنگوی قوه قضائیه گفت: ما اعلام می‌کنیم اگر کس یا کسانی حاضر باشند این میزان وثیقه که حداقلش ده هزار میلیارد تومان وثیقه ملکی بلامعارض یا نقدی است، ما حاضریم.

شرط قوه قضایی برای آزادی بابک زنجانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، سخنگوی قوه قضائیه گفت: ما اعلام می‌کنیم اگر کس یا کسانی حاضر باشند این میزان وثیقه که حداقلش ده هزار میلیارد تومان وثیقه ملکی بلامعارض یا نقدی است، ما حاضریم.

    حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری امروز خود با اشاره به ادامه رسیدگی به پرونده بابک زنجانی، اعلام کرد: آقای زنجانی در مراتب مختلف اعلام می‌کرد اموالی در خارج از کشور دارد که نمی‌تواند وارد کند. تا الان نسبت به موجودی او در بانک‌ها هیچ‌چیز ثابت نشده است. او چهار کشور را اسم برد که در آنجا  پول دارد، اما هیات‌های مختلفی فرستاده و معلوم شد وجود ندارد.

    شماره حساب دادیم اما زنجانی پولی واریز نکرد

    او اضافه کرد: بابک زنجانی از ما  شماره‌حساب خواست که ارز وارد کند، اما پولی واریز نشد. قرار وثیقه او قاعدتاً بالا است اما تا الان اموالی به این میزان از خود ایشان وجود نداشته و کسی هم حاضر نشده چنین وثیقه‌ای بدهد.

    او خاطرنشان کرد: وکیل گفته ما شرکایی در خارج از کشور داریم که حاضر هستند، وثیقه بسپارند. از خدا می‌خواهیم کسی وثیقه بگذارد. گفتند نقدی می‌دهیم؛ گفتیم بسیار خوب است که ده هزار میلیارد وثیقه نقدی بگذارد.

    محسنی اژه‌ای ادامه داد: در همین رابط بانکی معرفی شد و هیاتی از وزارت  نفت، بانک مرکزی و وکیل پرونده به آن کشور عازم شدند اما هیچ‌چیز تا الان عاید نشده است و وعده‌های نسیه غیرقابل قبول داده می‌شود.

    شرط وکلای خارجی برای وثیقه بابک زنجانی

    سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: در نامه وکیل گفته شده آنها اظهار کرده‌اند به شرطی وثیقه می‌گذاریم که قوه قضائیه این فرد را آزاد کند. فرص اینکه ما قول بدهیم، شما چه می‌کنید؟ گفته ما پول را به شما نمی‌دهیم، به بانک واسط می‌دهیم و بانک این مبلغ را ضمانت می‌کند. از بانک پرسیدند شما ده هزار میلیارد تومان ضمانت می‌کنید؟ گفت نه، زمانی ما تضمین می‌کنیم که این پول به حساب ما ریخته شود. درنهایت نه پولی ریخته شده، نه کسی ضمانت داده است.

    معاون اول قوه قضائیه اذعان داشت: ما اعلام می‌کنیم اگر کس یا کسانی حاضر باشند این میزان وثیقه که حداقلش ده هزار میلیارد تومان وثیقه ملکی بلامعارض یا نقدی است، بگذارند ما حاضریم.
    محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: اگر دیوان‌عالی نظر بدهد، حکمش اجرا خواهد شد اما به ما گفتند شماره حساب بدهید. من به وزارت نفت گفتم ایرادی ندارد، شما با واسطه‌ای که مدعی است و شخصیت معتبری هم دارد، حساب ارزی بدهید. به من هم یک رونوشت بدهید. ما از ایشان تشکر هم می‌کنیم و اگر لازم بود حق‌الزحمه هم به ایشان می‌دهیم، اما هنوز هیچ‌چیز اعلام نشده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی