عصر بازار

عضو اتاق بازرگانی ایران:

مشکل بیکاری با رونق بنگاه‌های کوچک حل می‌شود

عصر اعتبار- معاون اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران با اشاره به اینکه بیکاری زمانی حل می شود که بنگاه های کوچک و متوسط بتوانند فعالیت کنند گفت: دولت باید در جهت کوچک سازی خود تلاش کند.

مشکل بیکاری با رونق بنگاه‌های کوچک حل می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از تسنیم،  مرتضی الله داد با حضور در برنامه « تیتر امشب » شبکه خبر با اشاره به اینکه مشکل کنونی کسب و کار در کشور وجود مقررات زیاد است و نه مجوز گفت: مقررات زدایی نکردیم بلکه دوره های برخی از مجوز ها را کوتاه کردیم.

    معاون اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران با اشاره به تشکیل شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی افزود:  6 وزیر، 2 معاون رئیس جمهور و 2 معاون قوة قضائیه و 4 رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی در این شورا عضویت دارند و باید ماهی 2 بار تشکیل جلسه دهند.

    الله داد با بیان اینکه این افراد با مشغله های زیادی که دارند نمی توانند در همه جلسات شرکت کنند افزود: از 56 جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوص در  دولت های دهم و یازدهم در هیچ کدام از آن ها بیش از سه وزیر شرکت نکردند.

    وی با بیان اینکه شهردار تهران غالباً در این جلسات حضور ندارد و رئیس کل بانک مرکزی هم حضور کمی دارد ادامه داد: طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان رئیس، همیشه در جلسات شورا حضور داشته است.
    الله داد تاکید کرد: بخش خصوصی در تصمیم گیری ها سهم اندکی دارد.

    الله داد با بیان اینکه بخش خصوصی توان رقابت با بخش دولتی را ندارد، افزود: حدود 60 درصد واگذاری ها به نهاد های عمومی و دولتی، حدود 20 درصد به سهام عدالت و کمتر از 13 درصد به بخش خصوصی واقعی اختصاص داده شده است.

    وی با اشاره به اینکه بیکاری زمانی حل می شود که بنگاه های کوچک و متوسط بتوانند فعالیت کنندگفت: دولت باید در جهت کوچک سازی خود تلاش کند.

    معاون اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران افزود: باید به جای تورم ، رکود را هدف قرار دهند زیرا حل مشکل و رکود از مسئله تورم مهم تر است.

    الله داد اضافه کرد: مقررات زیاد ، نظام تعرفه ، خصوصی سازی و دخالت دولت در قیمت گذاری از جمله مشکلاتی است که کشور را از فضای رقابتی دور می کند.

    الله داد با بیان اینکه 80 درصد مشکلات بنگاه های کوچک در شهرک های صنعتی تنگنای مالی بوده است گفت: نسبت میان تورم و نرخ سود سپرده و نرخ سود تسهیلات باید متناسب و معقول باشد.

    وی تاکید کرد: سرمایه گذاران باید شرایط مناسب و امنیت اقتصادی و سرمایه ای داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو