عصر بازار

پرداخت ۳ میلیارد تومانی وام کارگشایی به مددجویان کمیته امداد

عصر اعتبار- معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران از پرداخت ۳ میلیارد تومانی وام کارگشایی و ضروری به مددجویان دائمی و موردی کمیته امداد خبر داد.

پرداخت ۳ میلیارد تومانی وام کارگشایی به مددجویان کمیته امداد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدرضا شاهجانی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران  اظهار داشت: بیشترین تمرکز کمیته امداد پرداخت کمک هزینه معیشت به مددجویان تحت حمایت است، به طوریکه بیش از 65 هزار خانوار از این نهاد ماهانه کمک هزینه بلاعوض دریافت می کنند.

    وی افزود: در 3 ماه نخست امسال حدود 352 زوج جوان مورد حمایت قرار گرفتند و در راستای کمک به ازدواج مجدد بانوان مورد حمایت نیز 27 بانو راهی خانه بخت شدند.

    معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران با تاکید بر اینکه پرداخت وام های قرض الحسنه از سیاست های کمیته امداد است و در صدد توسعه آن هستیم، تصریح کرد: در 3 ماه نخست امسال بیش از 2 هزار وام قرض‌الحسنه با اعتباری بیش از 3 میلیارد تومان به مددجویان دائمی و موردی کمیته امداد استان تهران در حوزه‌های غیراشتغال در قالب وام کارگشایی و ضروری پرداخت شده است و در حال حاضر بیش از هزار و 600 نفر پشت نوبت دریافت وام قرض الحسنه از این نهاد هستند، رقم این وام ها از یک میلیون تا 5 میلیون تومان تعیین شده است.

    شاهجانی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از یک هزار و 300 خانوار از کمیته امداد اجاره مسکن دریافت کرده اند، گفت: این خانواده ها رقمی معادل 908 میلیون ریال در همین مدت زمان از محل کمک های مردمی برای کمک به تامین بخشی از هزینه های اجاره مسکن خود دریافت کردند و هم اکنون بیش از هفت هزار خانواده نیز در نوبت دریافت این مبلغ هستند.

    وی در ادامه به معافیت پرداخت عوارض شهرداری و انشعابات قانونی اشاره و تصریح کرد: بر اساس اجرای بند (د) ماده 39 قانون برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور و بند 5 تبصره 17 بودجه،  مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور از پرداخت هزینه های صدور پروانه های ساختمانی، عوارض شهرداری، هزینه انشعاب آب ، برق و گاز برای یک بار با همکاری دستگاههای ارائه دهنده خدمات ذکر شده، معاف شدند.

    معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران همچنین از ارائه تسهیلات معافیت سربازی به 72 مددجوی مورد حمایت این نهاد در 3 ماه نخست امسال خبرداد و گفت: 52 مددجوی مورد حمایت این نهاد، برای دریافت تسهیلات از معافیت تکفل معرفی و از تسهیلات کاهش تعرفه خدمات سربازی بهره مند شدند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو