عصر بازار

بیمه ایران در سه ماه نخست امسال پرداخت کرد

پرداخت ۶۸ میلیارد و ۲۴۹ میلیون ریال خسارت شخص ثالث در روز

عصر اعتبار- به گفته مدیربیمه های اتومبیل بیمه ایران در سه ماه نخست امسال و از محل بیمه نامه های شخص ثالث، به طور میانگین روزانه بیش از ۶۸ میلیارد و ۲۴۹ میلیون ریال به زیان دیدگان حوادث رانندگی خسارت پرداخت کرده‌ایم.

پرداخت ۶۸ میلیارد و ۲۴۹ میلیون ریال خسارت شخص ثالث در روز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایسنا ، عباس فراشیانی با اشاره به اینکه هیچ شرکت بیمه داخلی قادر به پرداخت این میزان خسارت به بیمه‌گذاران خود نیست، افزود: در مجموع در سه ماهه اول سال جاری بیش از شش هزار و 347 میلیارد ریال به زیان دیدگان حوادث رانندگی خسارت پرداخت شده که در نوع خود یک رکورد به شمار می رود.

    وی افزود: البته وظیفه اصلی شرکت‌های بیمه، پرداخت خسارت به بیمه‌گذاران و زیان دیدگان بوده و این امری طبیعی است، اما باید یادآور شویم منابع مالی در اختیار شرکت‌های بیمه به خصوص بیمه ایران به عنوان تنها بیمه گذار دولتی در کشور، جزیی از دارایی‌های عمومی است و نباید این منابع که در اقتصاد کشور بسیار تاثیر گذار بوده را با بی احتیاطی و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، بی دلیل از دست بدهیم.

    مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه ایران دلیل اصلی آمار تصادفات بیمه گذاران این شرکت را رعایت نکردن حق تقدم عنوان کرد و افزود:متاسفانه بسیاری از رانندگان وسایط نقلیه عمومی وخصوصی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توجه کافی نداشته و به همین دلیل به خود و دیگران آسیب وارد می‌کنند.

    وی افزود:همچنین رتبه های دوم و سوم آمار بالای تصادفات بیمه‌گذاران از سوی مقامات انتظامی عدم توجه به جلو و توانایی در کنترل وسایط نقلیه عنوان شده است که به طور حتم در صورت رعایت این موارد، از تعداد تصادفات رانندگی در کشور کاسته خواهد شد.

    مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه ایران درخصوص آمار تصادفات بیمه‌گذاران این شرکت در استان های کشور نیز گفت:استان تهران با ثبت 22 هزارو 158 فقره حادثه، رتبه نخست تصادفات رانندگی بیمه گذاران شرکت در کشور را به خود اختصاص داده و استان‌های خراسان رضوی با هفت هزار و 581 فقره و آذربایجان شرقی با سه هزار و 987 فقره در رتبه های بعدی قرار دارند.


    به گفته وی همچنین کمترین آمار تصادفات رانندگی به استان چهارمحال و بختیاری با ثبت 232 فقره تصادف اختصاص دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی