عصر بازار

رئیس سازمان حج و زیارت:

اعزام آزاد برای حج شایعه است

عصر اعتبار- رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: اعزام‌های آزادبر حج شایعه است و مردم برای سفر به سرزمین وحی فریب این وعده‌ها را نخورند.

اعزام آزاد برای حج شایعه است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: اگر تبلیغاتی مبنی بر اعزام های آزادبر وجود دارد توصیه می کنیم مردم به دلیل عشقی که به زیارت دارند به دنبال این وعده های اغواکننده و وعده های خالی از واقعیت این موسسات نروند.

    وی خاطرنشان کرد: با توجه به اشرافی که به موضوع دارم تاکید می کنم که اعزام های آزادبر حج کار سخت و شاید غیرممکن است.

    رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در سال های گذشته حتی دیپلمات های ما که دارای گذرنامه ایرانی هستند امکان سفر از کشور محل ماموریت خود را در خارج کشور به مناسک حج نداشتند.

    اوحدی با تاکید بر شایعه بودن موضوع آزادبرها تصریح کرد: ویزای عربستان سعودی الکترونیک است و در این قالب اصلا امکان گرفتن ویزا از کشور ثالث وجود ندارد زیرا درگاهی که باز می شود خاص آن کشور است.

    رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در همه جای جهان عرف است که وقتی کشوری حاضر نیست کمترین امکانات و تضمینی را در خصوص تامین امنیت حتی در حد یک جمله بدهد، دولت ها و وزارت امور خارجه به اتباع خود توصیه می کنند که به کشور موردنظر سفر نکنند.

    وی افزود: همین چند روز پیش نیز  دولت آمریکا طی بیانیه ای از اتباع آمریکایی خواست به دلیل وجود تهدید امنیتی به جده عربستان سفر نکنند.

    رئیس سازمان حج و زیارت همچنین در واکنش به ادعای اعزام ارزان قیمت به عتبات عالیات از سوی برخی دفاتر  گفت: برخی از این دفاتر خود را تحت نظارت سازمان حج و زیارت اعلام می کنند که صحیح نیست.

    اوحدی افزود: 2 هزار و 200 دفتر دارای مجوز سازمان حج و زیارت در سراسر کشور وجود دارد که ما فقط از طریق همین دفاتر نسبت به ثبت نام عتبات عالیات اقدام می کنیم.

    وی گفت: کسانی را می شناسیم که به دلیل اعزام از طریق این دفاتر خدمات وعده داده شده را دریافت نکردند و به دلیل عدم پرداخت هزینه های هتل و سایر هزینه ها متأسفانه در کشور عراق متوقف شده اند که هم برای کنسولگری ایران، هم برای سازمان حج و زیارت و هم برای خود زائران و خانواده هایشان ایجاد زحمت کرده است.

    رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: بیش از 20 نفر از زائرانی که با کاروان های غیرمجاز به کربلا مشرف شدند به دلیل انجام نشدن تعهدات کاروان برایشان مشکل پیش آمده است و هم اکنون در زندان های عراق به سر می برند.

    اوحدی با تاکید بر اینکه تجاوز به حریم قانون به معنای تجاوز به حق الناس است، گفت:  ما به عنوان سازمان حج و زیارت اجازه نخواهیم داد به حریم قانون و حق الناس در حوزه اعزام زائران تجاوز شود اما در این راه قطعا به کمک مردم نیاز داریم.

    وی با رد ادعای این کاروان ها مبنی بر ارزان تر تمام شدن سفر، گفت: مجموع هزینه ها را حساب کنید همان مبلغ یک میلیون و چهارصد یا یک میلیون و پانصد هزار تومانی می شود که سازمان حج و زیارت از زائران دریافت می کند با این تفاوت که کاروان های حج و زیارت، پوشش تأمین امنیت، خدمات درمانی و پوشش بیمه ای دارد؛ پس چه نیازی هست که متقاضیان به دنبال پلاکاردهای تبلیغاتی این دفاتر برویم.

    رئیس سازمان حج و زیارت  تاکید کرد: با کمک نیروی انتظامی و قوه قضائیه با این دفاتر غیرمجاز برخورد می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی