عصر بازار

بررسی معاملات روز گذشته؛

۳ فاکتور مهم در بازار آتی سکه

عصر اعتبار- بازار قراردادهای آتی سکه روز گذشته را در شرایطی پشت سر گذاشت که انتظار برای کاهش قیمت اونس جهانی، تغییرات پی در پی نرخ ارز و نوسانات حجم معاملات در بازار مهم‌ترین فاکتورهای موثر بر این بازار به حساب می‌آمدند.

۳ فاکتور مهم در بازار آتی سکه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از بورس کالای ایران، قیمت جهانی طلا که جمعه گذشته تحت تاثیر کاهش ارزش دلار با افزایش نسبی روبه‌رو شده بود، در آستانه برگزاری نشست بانکهای مرکزی آمریکا و ژاپن موجب جو کاهشی در بازار شده بود.

    از طرفی نیز انتشار آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا منطقه یورو و چین تاثیر زیادی بر روند نوسانات نرخ ارز و قیمت طلا گذاشته بود، بر همین اساس روز گذشته به دلیل دو دستگی میان تحلیلگران بازار، بازار آتی سکه در بورس کالای ایران با نوسان قیمت رو به شد.

    به طوری که بر اساس آمار معاملات بورس کالا طی روز گذشته از پنج سررسید بازار آتی، سه سر رسید مثبت و دو سر رسید با روند نزولی مواجه شدند.

    به این ترتیب سکه در سررسید شهریور ماه با نرخ یک میلیون و 96 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/07 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل آبان ماه با افت 0/04 درصدی به قیمت یک میلیون و106 هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل دی نیز با قیمت یک میلیون و 117 هزار تومان معامله و با افزایش 0/04 درصدی رو به رو شد. تحویل اسفند نیز با 0/02 درصد کاهش به قیمت یک میلیون و 129 هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اردیبهشت سال آینده ماه با نرخ یک میلیون و 149 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/04درصدی را به ثبت رساند.

    همچنین حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به 4هزار و 170 قرارداد و ارزش آن به بیش از 477 میلیارد ریال رسید.

    از سویی در بازار نقدی نیز طی روز گذشته سکه تمام بهار آزادی در مسیر صعودی قرار گرفت، به طوری که قیمت سکه بهارآزادی و سکه امامی به ترتیب  1000 تومان و 800 تومان افزایش یافته‌ و با قیمت‌های یک میلیون و 87 هزار تومان و یک میلیون و 88 هزار تومان معامله شدند.

    همچنین نیم‌سکه و ربع‌سکه نیز با افزایش هزار تومانی خود نسبت به روز گذشته، به ترتیب با قیمت‌های 545 هزار تومان و  280 هزار تومان به فروش رسیدند.

    هرگرم طلای 18 عیار نیز، نسبت به روز شنبه، 207 تومان افزایش یافته بود و 110 هزار و 842 تومان قیمت داشت.

    البته رشد روز گذشته سکه در بازار نقدی به میزان قابل توجهی نبود و  بازار قراردادهای آتی بورس کالا هم به تبع این ثبات و با گرایش از بازار ارز، افت قیمت نه چندان زیادی را در این روز تجربه کردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو