عصر بازار

با حضور ۹۴ درصدی سهامداران صورت‌های مالی بانک اقتصادنوین به تصویب مجمع رسید

عصر اعتبار- مجمع عمومی عادی سالانه بانک اقتصادنوین با حضور بیش از ۹۴ درصد از سهامداران این بانک برگزار و صورت‌های مالی بانک برای سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۱۳۹۴ مورد تصویب قرار گرفت.

با حضور ۹۴ درصدی سهامداران صورت‌های مالی بانک اقتصادنوین به تصویب مجمع رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، حسن معتمدی، مدیرعامل این بانک در گزارش خود به سهامداران اظهار داشت که در سال 1394 شرایط اقتصادی کشور از ثبات نسبی برخوردار بوده و شاهد کاهش نرخ تورم، انضباط مالی دولت و ثبات در بازارهای موازی بوده‌ایم. وی مهمترین سیاست‌های پولی تاثیرگذار بر صنعت بانکداری را متناسب سازی نرخ سود سپرده و تسهیلات با نرخ تورم و کاهش نرخ سپرده قانونی ابراز کرد و افزود: در سال گذشته بانک اقتصادنوین با هدف رعایت مقررات ابلاغی، اقدام به کاهش نرخ سود سپرده و تسهیلات نمود. هر چند اتخاذ این رویکرد موجب کاهش نرخ بهای تمام شده منابع بانک گردید اما وجود رقابت ناسالم در بازار ریسک‌هایی را بر بانک مترتب نمود که با مدیریت بهینه منابع و مصارف، ریسک‌های مربوطه کنترل گردید.
    مدیرعامل بانک اقتصادنوین اظهار داشت: علی رغم این مشکلات، بانک اقتصادنوین توانسته است در سال 1394، ضمن کاهش نرخ سود سپرده‌های خود، رشد 21.4 درصدی در مانده سپرده‌ها و رشد 10 درصدی در مانده تسهیلات را حاصل نماید.
    معتمدی ضمن تاکید بر ضرورت توجه سیستم بانکی به افزایش سهم درآمدهای کارمزدی اظهار داشت: طی سال گذشته با وجود شرایط اقتصادی پیچیده کشور، بانک اقتصادنوین شاهد رشد 30 درصدی در مانده ضمانت‌نامه‌های ریالی بوده و سهم بازار خود را از 15 درصد به 30 درصد افزایش داده است. همچنین در این راستا بانک اقتصادنوین توانسته است رشد 132 درصدی دارایی‌های تحت مدیریت بانکداری اختصاصی (AUM) را رقم زده و بدین ترتیب رشد 85 درصدی در کارمزد بانکداری اختصاصی نسبت به سال قبل حاصل نماید.
    مدیرعامل بانک اقتصادنوین، در خصوص اقدامات توسعه‌ای انجام شده در عملیات بین‌الملل بانک اظهار داشت: ارایه خدمات ارزی به سایر بانک‌های دولتی و غیر دولتی در قالب گشایش اعتبار اسنادی و سایر خدمات ارزی، تخصیص ارز نزد کارگزاران بی سی پی و هریتیج در راستای توافقنامه ژنو، افتتاح حساب نزد کارگزاران جدید از جمله اقداماتی بوده است که در این خصوص انجام شده است.
    معتمدی اضافه کرد: تمامی ابعاد کمی تبیین شده بدون شک در سایه اقدامات کیفی قابلیت تحقق پیدا کرده‌اند. وی با برشمردن اهم اقدامات کیفی بانک در سال 1394 برخی از مهمترین موارد را تبیین نمود. وی توسعه و افزایش کارایی هر چه بیشتر در سه زیرساخت استراتژیک بانک شامل سرمایه انسانی، فناوری اطلاعات و زیرساخت‌های فرایندی را از ضرورت‌های مورد توجه بانک در سال گذشته برشمرد و اضافه کرد: بانک اقتصادنوین با درک ضرورت توسعه کیفی سرمایه انسانی تلاش کرده است با گزینش شایسته سالاری و استفاده از ابزارهای مربوطه نظیر کانون ارزیابی از نیروهای جوان و کیفی استفاده نماید. وی اظهار داشت: بانک اقتصادنوین در سال گذشته زیرساخت‌های اطلاعاتی و امنیتی خود را با بهره برداری از مرکز داده پشتیبان پردیس تقویت کرده و با راه‌اندازی این مرکز مدرن در راستای احراز استانداردهای بین‌المللی گامی مهم برداشته شده است.
    مدیرعامل بانک اقتصادنوین در ادامه گزارش خود به سهامداران، به استمرار کسب موفقیت‌های بانک در سال گذشته اشاره کرده و افزود: دریافت لوح و تندیس نشان پرستیژ در حوزه فناوری اطلاعات در جشنواره ستاره‌های فناوری اطلاعات، دریافت نشان زرین نوآوری در خدمات بانکداری الکترونیکی از سوی اتحادیه اروپا، کسب عنوان پژوهشگر برتر بانکی به مناسبت بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری توسط پژوهشکده‌ پولی و بانکی، دریافـت جـایزه بیـن‌المللی کیـفیت بـرتر در خـدمات بانـکداری شـرکتی از شرکت ICS Group، دریافت جایزه برگزیده جشنواره دکتر نوربخش در جهت ارایه خدمت زیر ساخت بانکداری باز توسط شرکت خدمات رایان اقتصادنوین، دریافت لوح و تندیس جشنواره ملی بهره‌وری توسط شرکت لیزینگ اقتصادنوین، انتخاب شرکت تامین سرمایه نوین به عنوان فعال‌ترین تامین سرمایه ایران توسط سازمان بورس و اوراق بهادار در نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه، انتخاب صندوق سرمایه‌گذاری نوین پیشرو تحت مدیریت شرکت تامین سرمایه نوین، به عنوان فعال‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری مختلط کشور توسط سازمان بورس و اوراق بهادار در نهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه از جمله این افتخارات بوده است.
    معتمدی در خصوص عملکرد اجتماعی بانک اقتصادنوین در سال گذشته گفت: مشارکت در احداث 5 باب مدرسه در مناطق محروم کشور، بهره برداری از نخستین شعبه سبز نظام بانکی، انعقاد تفاهم نامه با سازمان حفاظت محیط زیست و راه اندازی سایت درختکاری پردیس نوین، حمایت از تامین تجهیزات بیمارستانی و موسسات خیریه از جمله اقدامات در این بخش می باشند.
    وی به برخی از مهمترین برنامه‌های سال 1395 بانک اشاره کرد و افزود: افزایش سرمایه بانک و شرکت‌های تابعه، پیاده سازی بانکداری جامع در شعب بانک در سراسر کشور، افزایش شعب ارایه دهنده خدمات ارزی،توسعه ارتباطات سیستم های بانک با سیستم‌های خارجی مشتریان حقوقی و ارتباط با شبکه‌های پرداخت بین‌المللی جهت ارایه ویزا و مستر کارت برخی از اقداماتی است که در سال آتی مورد پیگیری جدی بانک قرار خواهند گرفت.
    در ادامه، پس از قرائت گزارش حسابرس قانونی و بازرس مستقل بانک، صورت‌های مالی سال 1394 بانک اقتصادنوین به تصویب مجمع رسید و روزنامه‌های دنیای اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه‌های رسمی انتخاب شدند. مجمع تصمیم‌گیری در خصوص نحوه تقسیم سود را جهت اجرای دستورات بانک مرکزی به اخذ مجوزهای افزایش سرمایه و تشکیل همزمان مجامع عادی بطور فوق العاده و فوق العاده موکول کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی