عصر بازار

رییس کل بانک مرکزی خبر داد

ایجاد ۴۷۲ رابطه کارگزاری بانکی در پسابرجام

عصر اعتبار- رییس کل بانک مرکزی درخصوص آخرین تحولات بانکی در پسابرجام گفت: از زمان اجرای برجام تاکنون ۴۷۲ رابطه کارگزاری ایجاد شده و ۵۸۶۲ اعتبار اسنادی گشایش یافته است. همچنین چند بانک بزرگ اروپایی، فعالیت با بانک های کشور ما را آغاز کرده اند. این موضوع نویدبخش آینده مطلوب برای اقتصاد است و زمینه فعالیت بین المللی، فراهم شده است.

ایجاد ۴۷۲ رابطه کارگزاری بانکی در پسابرجام
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، ظهر امروز ولی اله سیف در پنجمین جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی درخصوص توجه ویژه به بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط در سال 1395 گفت: ریسک اعطای تسهیلات به این بنگاه ها به دلیل حجم کم تسهیلات، پایین است و اهمیت ویژه ای بابت ایجاد اشتغال دارند. بنابراین می توانند توسعه را برای کشور به ارمغان آورند.

    رییس شورای پول و اعتبار با تاکید بر تحقق هدف توسعه استانی در کشور گفت: نظام بانکی همزمان با  تلاش برای اصلاح تنگنای اعتباری، با ارائه طرح اصلاح نظام بانکی، حساسیتی جدی در استفاده از منابع محدود دارد و برای جلوگیری از هدررفت منابع، بحث سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی و رونق بخشی به بنگاه های کوچک و متوسط را مدنظر قرار داده است.
    سیف ضمن تاکید بر شناسایی دقیق بنگاه های کوچک و متوسط از استاندار آذربایجان غربی خواست بررسی میدانی دقیق برای شناسایی واحدهای تولیدی کوچک و متوسطی که در رکود هستند و مشکل کمبود نقدینگی دارند، انجام شود.
    رییس کل بانک مرکزی درخصوص نگاه دولت یازدهم به مسائل اقتصادی گفت: دولت یازدهم از ابتدای فعالیت، نگاه ویژه ای به مسائل اقتصادی داشته و علی رغم محدودیت ها و شرایط تحریم، خوشبختانه دستاوردهای مثبتی در زمینه های اقتصادی حاصل شده است. ایجاد آرامش در بازار ارز و کاهش 80 درصدی دامنه نوسانات و همچنین کاهش تورم 40 درصدی با شیب مناسب به زیر 10 درصد از جمله این دستاوردهاست.
    سیف با اشاره به اهمیت پیش پینی پذیری در اقتصاد گفت: اگر اقتصاد کشور پیش بینی پذیر باشد سرمایه گذاری بلند مدت صورت می گیرد و منجر به رونق اقتصادی می شود در غیر این صورت عملیات سفته بازی جریان پیدا می کند.
    رییس کل بانک مرکزی، پایان سال 1395 را آغاز اجرای سیاست تک نرخی ارز در کشور عنوان کرد و درخصوص بنگاه داری بانک ها افزود: بانک ها مجاز نیستند با منابعی که از سپرده های مردم جمع کرده اند  اقدام به بنگاه داری کنند.
    وی در مورد عزم جدی برای وصول مطالبات معوق گفت: برای وصول مطالبات معوق، قوه قضائیه همراهی مطلوبی با شبکه بانکی داشته و مجتمع ویژه با تمرکز بر پرونده های بانکی ایجاد کرد که این مجتمع تاکنون توانسته است ساماندهی مناسبی در این خصوص انجام دهد.
    رییس شورای پول و اعتبار با اشاره به برخی نقدها درخصوص ارائه عمده تسهیلات به بخش خدمات گفت: در سه ماهه اول سال جاری سهم بخش صنعت و معدن از تسهیلات اعطایی، بالغ بر 30 درصد است درحالی که سهم این بخش در تولید ناخالص داخلی تنها 15 درصد است. همچنین سهم خدمات عمومی از تسهیلات اعطایی 20 درصد است درحالی که این بخش در تولید ناخالص داخلی، سهمی بالاتر از 60 درصد را دارد. 

    وی درخصوص جلوگیری از استمرار فعالیت موسسات غیرمجاز در بازار غیرمتشکل پولی گفت: از زمان آغاز به کار دولت یازدهم، موضوع فعالیت موسسات غیرمجاز با جدیت بیشتری پیگیری شد چرا که سکوت در مقابل ادامه فعالیت این موسسات، مشکلات را بیشتر می کرد. متاسفانه در گذشته غفلت هایی شده اما در حال حاضر استانداران و نیروی انتظامی حساسیت لازم را در این خصوص دارند.
    رییس کل بانک مرکزی با اشاره به تدوین دو لایحه قانونی در بانک مرکزی خاطرنشان کرد: لایحه قانون بانک مرکزی و بانکداری بدون ربا طی جلسات مشترک بنده با وزیر امور اقتصادی و دارایی نهایی شده و به زودی در هیئت دولت مطرح می شود.
    سیف در جریان این سفر از شهرک صنعتی شهر ارومیه و برخی واحدهای تولیدی و صنعتی از جمله کارگاه تولید درهای ضد سرقت و شرکت کیمیا کلر کبودان بازدید کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو