عصر بازار

مدیرعامل بیمه کوثر عنوان کرد:

صنعت بیمه از نبود خلاقیت و نوآوری لطمه می‌خورد

عصر اعتبار- صنعت بیمه به شدت از نبود دو عنصر خلاقیت و نوآوری لطمه می‌خورد.

صنعت بیمه از نبود خلاقیت و نوآوری لطمه می‌خورد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، مدیرعامل بیمه کوثر ضمن بیان مطلب فوق، در پاسخ به این پرسش که آیا با ایجاد مرکز مشترک نظارت و هدایت بازار مالی در کشور موافق هستید یا خیر؛ گفت: از این منظر که این مرکز نظارت، واحدی مستقل و فارغ از تعلقات خاص خواهد بود و فقط به حوزه نظارت و مولفه‌های نظارتی توجه می‌کند؛ این امر می‌تواند یک حرکت خوب و سازنده باشد.

    مشعلچی ادامه داد: در مرکز مشترک نظارت و هدایت بازار مالی این نکته که استقلال نظارتی تا چه حد حفظ شود و بخش نظارتی تا چه اندازه موجبات ارتقای صنعت بیمه را فراهم کند باید مورد بررسی و ارزیابی مفصل‌تری قرار گیرد اما در مرحله و گام اول، ایده خوبی به‌نظر می‌رسد.

    وی در رابطه با بزرگترین مشکل در بیمه‌های عمر و راه‌حل آن گفت: در بحث توسعه بیمه‌های عمر و زندگی، مهمترین عاملی که باعث عدم استقلال می‌شود؛ سنوات آن است. همچنین مورد بعدی بازارهای اقتصادی هستند که در این بازارها، سودهای پیش‌بینی شده شاید به سختی قابل احتساب باشد. به همین دلیل هم سازمان‌های بیمه‌گر در ورود به این عرصه احتیاط لازم را می‌کنند تا بتوانند به تعهدات مالی خود به سپرده‌گذاران و بیمه‌شدگان عمل کنند و هم بیمه‌شدگان به لحاظ وضعیت اقتصادی که حاکم است استقبال چندانی از این بیمه‌نامه‌ها نمی‌کنند.

    مشعلچی یکی دیگر از مشکلات بیمه‌های عمر را تنوع بسیار محدود بیمه‌نامه‌ها دانست و اظهار داشت: این مسأله جایگاه خلاقیت و نواوری را به ما یاداوری می‌کند.

    وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در بررسی نقش رسانه‌ها در صنعت بیمه گفت: رسانه‌ها اگر به درستی، هدفمند و با کاربرد فن‌اوری‌های جدید بتوانند رسالت خود را صادقانه و متعهدانه ایفا کنند که به‌طور قطع در کشور ما به همین نحو است، می‌توانند به‌عنوان یکی از مهمترین پایه‌های توسعه فرهنگ در حوزه صنعت بیمه محسوب شوند.

    مدیرعامل بیمه‌کوثر با بیان اینکه بخشی از ترویج فرهنگ بیمه به شرکت‌های بیمه باز می‌گردد که یک امر طبیعی محسوب می‌شود؛ عنوان‌کرد: همچنین بخش عمده‌ای از این مسأله به ارائه و تبلیغ خدمات با استفاده از یک حوزه همه جانبه و رسانه فراگیر در صنعت مالی و بازار سرمایه مربوط است.

    مشعلچی تصریح‌کرد: رسانه‌های فراگیر می‌توانند توسعه فرهنگ بیمه را تغییر و ضریب نفوذ بیمه را ارتقا دهند. همچنین در برندسازی و شناساندن حقوق مشتریان می‌توانند کمک شایانی کنند.

    وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید از رفتار و گفتار مسئولان مربوطه مراقبت کنند؛ اظهار داشت: لازم است رسانه‌ها بازتاب معقول و منطقی از عملکرد مثبت و یا منفی مقامات داشته باشند. ایجاد ارتباط بین صنعت بیمه و رسانه می‌تواند ما را در انجام ماموریت‌ها موفق کند و البته این موضوع نه تنها مربوط به شرکت‌های بیمه است، بلکه هیچ نهادی به تنهایی نمی‌تواند ماموریت خود را به انجام رساند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی