عصر بازار

دستور وزیر کار درباره استخدام ۳۵۶۹ نفر

عصر اعتبار- وزیر کار دستور جذب ۳۵۶۹ مربی حق التدریسی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور را صادر کرد.

دستور وزیر کار درباره استخدام ۳۵۶۹ نفر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، علی ربیعی با صدور دستوری به رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای، بر پیگیری امور مربوط به استخدام حق التدریس مربیان آموزش فنی و حرفه ای تاکید کرد.

    در این نامه آمده است: با توجه به انتظار مربیان حق التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برای استخدام امور مربوطه را پیگری نمایید تا اقدامات قانونی جهت این امر، با سرعت بیشتری دنبال شود. از آنجایی که یکی از عوامل تاثیر گذار در تحقق اقتصاد مقاومتی و برنامه محول شده به این وزارتخانه، توانمند سازی منابع انسانی از طریق مهارت آموزی و ارتقا مهارت شاغلین و جوانان جویای کار در تمامی بخش های از جمله صنعت، خدمات و کشاورزی است.

    ایجاد تحول در برنامه و روش و تلاش بیشتر مدیران و کارکنان سازمان برای ارتقای نقش تاثیر گذار در تحقق این اهداف انتظار می رود. برنامه ریزی برای بخشهای مختلف صنعتی، تولیدی و خدماتی اعم از دولتی و غیر دولتی با اولویت مناطق محروم، شناسایی نیازها و سفارشات آموزشی آموزشی این بخشها سایر بخش های کشور به تناسب نیاز بازار کار، نیز مورد تاکید است.

    بر پایه این گزارش، رئیس سازمان فنی و حرفه ای نیز در گزارشی در اجرای این دستور اعلام کرد: از تمامی ظرفیت های ده گانه ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری بخصوص بند های 5 و 10 فوق العاده های شغل و ویژه طی سال گذشته و سالجاری به منظور افزایش حقوق و مزایای نیروی انسانی استفاده لازم به عمل آمده به گونه ای که میانگین حقوق و مزایای دریافتی آنها در دوره تصدی بیش از 40 درصد رشد داشته است.

    در مورد مربیان حق التدریس نیز از مجموع 3 هزار و 569 نفر حق التدریس پذیرفته شده تاکنون برای حدود 1 هزار و 800 نفراز  آنها  تمامی مراحل استخدام انجام و احکام کارگزینی صادر گریده و مقررگردید از مجموع 1 هزار 769 نفر باقی مانده تعداد 1 هزار نفر تا پایان شهریور ماه تامین پست شوند و مراحل استخدام انجام پذیرد و مابقی 769 نفر نیز در نیمه  دوم سال جاری اقدام لازم به عمل آید و نهایتا روند استخدامی عده ای از عزیزان که در فرآیند های اداری نتوانسته اند بطور کامل پذیرفته شوند، پیگیری خواهد شد.

    همچنین در مورد کارکنان قرار دادی نیز حقوق و مزایا و اضافه کاری کارکنان قرار دادی بر اساس دستور العمل های مربوطه  از ابتدای سال جاری پرداخت و علاوه بر آن از ابتدای تیر ماه مقرر گردیده برای جبران دریافتی این عزیزان حداقل مبلغ یک میلیون ریال به عنوان سایر مزایای رفاهی برای هر نفر ماهیانه تامین و پرداخت شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی