عصر بازار

گشایش کنفرانس فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در پسابرجام و همکاری با آ.سه.آن

عصر اعتبار- کنفرانس بین المللی فرصت های تجارت و سرمایه گذاری در ایران پسابرجام و همکاری با اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) روز سه شنبه با حضور ده ها سرمایه گذار از ایران و مالزی و مقامات دو کشور در کوالالامپور برگزار شد.

گشایش کنفرانس فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در پسابرجام و همکاری با آ.سه.آن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، 'مرضیه افخم' سفیر جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور در آیین گشایش این کنفرانس دو روزه که با همکاری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، سازمان توسعه سرمایه گذاری مالزی (میدا)، دانشگاه 'یو.تی.ام' مالزی و چند مرکز دیگر برگزار می شود، بر بهبود شرایط پس از دوران تحریم ها برای همکاری های دو جانبه و چند جانبه اشاره کرد و گفت که ایران بازار مناسبی برای سرمایه گذاران مالزیایی است.
    وی همچنین بر ضرورت تداوم برگزاری این قبیل کنفرانس ها با هدف توسعه همکاری ها اشاره کرد و گفت که این امر باعث شناخت بیشتر فرصت ها در ایران به عنوان یک کشور نوظهور اقتصادی می شود.
    در این کنفرانس نشست هایی با محورهای 'تسهیل فرصت های سرمایه گذاری و تجارت بین ایران و مالزی' و 'شناسایی فرصت های تجاری در مالزی' برگزار می شود.
    'عظمان محمود' مدیر عامل سازمان توسعه سرمایه گذاری مالزی (میدا) نیز در این کنفرانس با معرفی ظرفیت های موجود در دو کشور خواستار افزایش همکاری های تجاری و سرمایه گذاری بین ایران و مالزی شد.
    وی تاکید کرد که لغو تحریم های ایران بستر مناسبی برای افزایش همکاری ها دوجانبه ایجاد کرده و نیاز است تلاش های بیشتری برای افزایش شناخت ظرفیت های دوجانبه انجام شود.
    'محمدرضا زالی' رییس این کنفرانس و رییس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران نیز در سخنانی با اشاره تاریخی به جاده ابریشم و سابقه ایرانیان در تجارت جهانی، از ایران به عنوان مکانی امن برای سرمایه گذاری یاد کرد.
    جذب سرمایه گذاری خارجی برای رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال داخلی، معرفی و ارائه پروژه ها و فرصت های سرمایه گذاری و مزایای سرمایه گذاری در ایران به سرمایه گذاران کشورهای عضو آ.سه.آن، تشویق به مشارکت هر چه بیشتر سرمایه گذاران مالزیایی و کارآفرینان آ.سه.آن علاقمند به سرمایه گذاری در ایران و تبادل اطلاعات و ارتباط بیشتر فعالان اقتصادی ایران با سایر کشورها برای انتقال دانش فنی و برقراری مراودات تجاری و صنعتی از اهداف و برنامه های اصلی این کنفرانس است که زالی به آن اشاره کرد.
    'علی محقر' معاون دانشگاه تهران و رییس سازمان سرمایه گذاری دانشگاه تهران نیز در این کنفرانس با تاکید بر اقتصاد دانش محور، نقش دانشگاه در اقتصاد را تشریح کرد و گفت: یکی از فرصت های خوبی که در دوران پسابرجام به وجود آمده جذب سرمایه گذاری خارجی و همکاری های دانشگاهی است.
    'محمد عطاردین' دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران نیز طی سخنانی به شرایط اقتصادی کشورمان و مناسب بودن برای سرمایه گذاری پرداخت و گفت که ایران از نظر ذخایر گازی در رده دوم و از نظر ذخایر نفتی در رده چهارم جهان قرار دارد.
    وی با این عنوان که بازار ایران در حال حاضر به نفت و گاز وابسته است، گفت که تلاش های برای متنوع تر کردن این بازار در حال انجام است.
    'عطاردیان' با اشاره به سفر هیات های عالیرتبه خارجی به ویژه از کشورهای اروپایی و آسیایی به ایران در دوران پسابرجام برای همکاری های دو جانبه و سرمایه گذاری، تصریح کرد که مسیر اقتصادی ایران در این دوران هموارتر شده است.
    در این کنفرانس دو روزه سرمایه گذاران و تجار مالزیایی با هیات های ایرانی شرکت کننده در این کنفرانس با هدف کسب شناخت بیشتر از ظرفیت های متقابل دو جانبه دیدار و گفت وگو می کنند.
    در این کنفرانس که هیاتی حدود 40 نفره از ایران شرکت دارد، علاوه بر حضور 17 شرکت مختلف ایرانی از بخش های نفت و گاز، گردشگری و هتلداری، ساخت و ساز، فناوری و محصولات غذایی در کنفرانس بین المللی فرصت های تجارت و سرمایه گذاری در ایران پسابرجام و همکاری با اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن)، بیش از 10 استاد دانشگاه از حوزه کارآفرینی نیز در نشست ها شرکت دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو