عصر بازار

مدیرعامل شرکت نمایشگاه رم ایتالیا خبر داد ;

درخواست ۱۴ بانک ایتالیایی برای همکاری با ایران

عصر اعتبار- مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی رم ایتالیا با بیان اینکه شرکت ساچه در تمام زمینه‌های اقتصادی ایرانیها را حمایت می‌کند گفت: تا به امروز ۱۴ بانک ایتالیایی خواستار همکاری با ایران شده‌اند.

درخواست ۱۴ بانک ایتالیایی برای همکاری با ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی رم ایتالیا امروز در نشست خبری نمایشگاه ایران در این شهر در پاسخ به این سؤال مبنی بر شرایط وضعیت بانکی ایران با ایتالیا  در خصوص فراهم آوردن زیرساختهای لازم در خصوص مسائل بانکی برای حضور مناسب تولیدکنندگان ایرانی در این کشور اظهار کرد: در 3 سال گذشته ایتالیا در ایران بوده است و حتی پیش از توافقات هسته‌ای شرکتهای ایتالیایی به ایران آمده و به طور سالانه نمایشگاه تخصصی ایتالیا در ایران برگزار کرده‌ایم.

    وی افزود: زمانی که به همراه نخست‌ وزیر ایتالیا  به ایران آمدیم و در حضور معاون وزیر صنعت تفاهمنامه‌ای به امضا رساندیم قرار بر این شد که ایران نیز نمایشگاه اختصاصی در رم ایتالیا برگزار کند.

    مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی رم ایتالیا ادامه داد: ایتالیا اولین کشور اروپایی است که در شرایط پس از اجرای برجام میزبان ایران برای برگزاری نمایشگاه اختصاصی است که این امر تاکیدی بر اعتماد ایران و ایتالیا با یکدیگر و استراتژیک بودن این روابط است.

    وی تاکید کرد: بر اساس اطلاعیه صورت گرفته در ایتالیا تا به امروز استقبال چشمگیری از سوی شرکتهای ایتالیایی و اروپایی برای شرکت در این نمایشگاه صورت گرفته است و ما نیز اکنون به خاطر برگزاری این نمایشگاه و استقبال صورت گرفته هیجان زده‌ایم.

    *ساچه ایتالیا در تمام زمینه‌های اقتصادی به ایرانی‌ها خدمت ارائه می‌کند

    وی گفت: تا به امروز 6 وزیر ایتالیایی به ایران آمده‌اند همچنین ساچه ایتالیا در تمام زمینه‌های اقتصادی برای ایران خدمات ارائه می‌کند.

    وی تاکید کرد: به هر حال برای رفع کامل مشکلات بانکی میان دو کشور نیاز به زمان بیشتری داریم اما باید از شرکت و نمایشگاه بین‌المللی ایران تشکر کرد که شرایط توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور را ایجاد کرده است.

    وی افزود: دنیای امروز دنیایی است بر اساس معیارهای اقتصادی و شرایط اقتصادی خود را دارد و فعالان اقتصادی از دور به قضایا نگاه می‌کنند اما وقتی که مشاهده کنند زمینه برای کار وجود دارد جلو می‌آیند و اقدامات صورت گرفته نیز در این راستا است.

    مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی رم ایتالیا گفت: اتاق بازرگانی رم، استانداری لاتزیو در نقش اصلی‌ترین هدر نمایشگاه رم است و از سال 1347 و بعد از جنگ جهانی این نمایشگاه ایجاد شده است.

    وی اظهار کرد: ما می‌دانیم که ایران فقط کشوری وارد کننده کالای مصرفی نیست بلکه زمینه‌های مناسبی برای صادرات و تولید محصولات خود دارد به همین خاطر نمایشگاه اختصاصی ایران در رم ایتالیا را یک گام اساسی برای توسعه حضور ایران در اروپا می‌دانیم.

    مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی رم ایتالیا تاکید کرد: در نمایشگاه اختصاصی ایران در ایتالیا تواناییهای تولیدی و صادراتی ایران به نمایش در می‌آید و به نظر می‌رسد زمینه‌ای برای باز شدن پای اقتصاد ایران به اروپا باز شود.

    *14 بانک ایتالیایی خواستار همکاری با ایران هستند

    وی تصریح کرد: تا به امروز 14 بانک ایتالیایی خواستار همکاری با ایران شده‌اند که این امر نیز نقش مهمی در توسعه روابط دو کشور دارد.

    وی گفت: ما معتقدیم که ایران این قابلیت را دارد حتی بیشتر از 5 هزار متر مربع فضای نمایشگاه رم را به خود اختصاص دهد و شاهد حضور گسترده ایرانیها در فضایی بالغ بر 15 هزار متر مربع باشیم.

    مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی رم ایتالیا در پاسخ به سوال دیگر تسنیم مبنی بر اینکه چه محصولاتی از ایران بیشتر مد نظر و مورد توجه ایتالیاییها قرار دارد گفت: بی‌شک محصولات کشاورزی و صنایع غذایی ایران پتانسیل مناسبی برای حضور در ایتالیا دارد.

    وی افزود: من خبر دارم که اکثر غولهای کشاورزی دنیا در کشور شما حضور دارند که این امر می‌تواند زمینه بسیار خوبی برای رشد و توسعه و گسترش بازارهای صادراتی کشور ایران  در ایتالیا باشد.

    وی در پایان گفت: به نظر می‌رسد که در زمینه‌های دیگری از جمله پتروشیمی و تمام زمینه‌های مربوط به ساخت و ساز زمینه‌هایی برای همکاری و توسعه بیشتر ایران در ایتالیا باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی