عصر بازار

نرخ بیمه عمر بر مبنای شاخص تورم تعدیل شد

عصر اعتبار- مدیر کل امور فنی بیمه مرکزی درباره کاهش نرخ فنی سود بیمه های عمر و مستمری گفت: با توجه به اینکه هدف دولت کنترل و کاهش نرخ تورم بوده و نرخ سود سپرده بانکی نیز کاهش یافته است، نرخ سود بیمه های عمر نیز تعدیل شد.

نرخ بیمه عمر بر مبنای شاخص تورم تعدیل شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبریـعصر اعتبار»به نقل از ایرنا ،فرزین حاجتی افزود: نرخ سود فنی بیمه های عمر و مستمری با توجه به وضعیت اقتصادی و با در نظر گرفتن نرخ سود ابزارهای مالی کم ریسک تعیین می شود.

    شورای عالی بیمه به تازگی حداکثر نرخ سود فنی بیمه های زندگی و مستمری با مدت حداکثر دو سال را 16 درصد تعیین کرد؛ پیش از این نرخ یاد شده 18 درصد برای پنج سال تعیین شده بود.
    وی با یادآوری اینکه توسعه بیمه های عمر و پس انداز به منظور افزایش سهم بیمه از بازار تامین مالی در دستور کار بیمه مرکزی ایران قرار دارد، اظهار داشت: برای رونق اقبال مردم به بیمه های زندگی اقداماتی انجام شده است که از جمله می توان به تصویب و به روز کردن مقررات مربوطه اشاره کرد.
    حاجتی کنترل و نظارت بر شرکت های بیمه در اجرای مقررات، تبلیغ و معرفی بیمه های عمر در رسانه ها و ایجاد زمینه لازم برای ارایه طرح های جدید بیمه های زندگی توسط شرکت های بیمه را از دیگر اقدام های صورت گرفته بیان کرد.
    وی تاکید کرد بیمه مرکزی پس از بررسی شرایط و محاسبات طرح ها و محصولات جدید بیمه ای و در صورت لزوم اصلاح آنها، مجوز ارایه طرح توسط شرکت بیمه را صادر می کند.
    حاجتی با یادآوری حمایت بیمه مرکزی از بیمه گذاران بیمه های زندگی از طریق نظارت فنی و مالی مستمر بر شرکت های بیمه به منظور رونق بخشی به این عرصه خاطر نشان کرد: الزام استفاده از اکچوئر و محاسبات اکچوئری* (محاسبه ریسک) برای بیمه های زندگی در شرکت های بیمه از دیگر راه هایی است که بیمه مرکزی در راستای توسعه بیمه عمر در دستور کار خود قرار داده است.
    وی گفت: بیمه مرکزی ضمن حمایت از برگزاری کلاس های آموزشی در زمینه بیمه های عمر برای نمایندگان و کارگزاران بیمه و اکچوئرها و کارکنان شرکت های بیمه از طریق پژوهشکده بیمه، در صدد است از «انجمن مالی و محاسبات بیمه ای ایران» برای ارتقای سطح علمی اکچوئرهای کشور حمایت کند.
    مدیر کل امور فنی بیمه مرکزی با یاداوری این که کشورهای پیشرفته نقش بالایی در جذب منابع مالی خرد مردم دارند، اظهار داشت: برای رشد آگاهی عمومی از مزایای این نوع بیمه، اقدامات تبلیغی چون تبلیغ رسانه ای، چاپ کتاب و مقالات متعدد در زمینه معرفی و مزایای بیمه های زندگی در دستور کار قرار گرفته است که در آینده نیز این مسیر تداوم می یابد.

    ** حمایت بیمه مرکزی از بیمه گذاران
    مدیر کل امور فنی بیمه مرکزی در پاسخ به این پرسش که یکی از مشکلاتی که به پایین بودن نرخ نفوذ بیمه عمر در ایران باز می گردد، اطمینان نداشتن مشتری به آینده بسته هایی است که بیمه ها ارایه می کنند، گفت: حمایت از بیمه گذاران بیمه های زندگی براساس ماده 40 قانون تاسیس بیمه مرکزی، بر عهده بیمه مرکزی است و در صورت اثبات ناتوانی شرکت بیمه بر ایفای تعهدات خود، اقدام های لازم را به عمل می آورد.
    حاجتی تصریح کرد: در صورتی که فعالیت شرکت بیمه براساس نظر شورای عالی بیمه متوقف شود، تا تعیین تکلیف کامل بیمه نامه های زندگی آن شرکت، پیگیری های لازم به عمل خواهد آمد.
    مدیر کل امور فنی بیمه مرکزی در مورد تلاش بیمه ها برای متنوع کردن سبد بیمه های عمر خود و ارایه مزایایی چون پوشش بیمه حوادث، آتش سوزی منزل و یا بیمه درمان به عنوان مکمل به متقاضیان خاطر نشان کرد: پوشش های اضافی ارایه شده به همراه بیمه های عمر، تابع نرخ و شرایط ، بیمه نامه های مربوط به آن پوشش ها بوده و تابع شرایط بیمه نامه های عمر نیست.
    حاجتی تاکید کرد: با رعایت این مساله توسط شرکت های بیمه، مشکلی در ارایه این پوشش ها و ایفای تعهدات بیمه ای آن شرکت بوجود نخواهد آمد.
    وی بیمه زنان خانه دار را یکی از انواع طرح های بیمه های جامع عمر دانست که مورد توجه جامعه قرار گرفته است و گفت: امکان ارایه بیمه هایی از این نوع برای سایر اقشار جامعه نیز وجود دارد.
    به گزارش ایرنا، در دنیای امروز بیشتر نهادهای مالی بویژه شرکت های بیمه به دنبال راهی برای کنترل ریسک های خود از طریق پیش بینی فراوانی و شدت مورد انتظار در صورت وقوع ریسک ها هستند. از جمله علومی که به انجام این محاسبات می پردازد، دانش اکچوئری است که با استفاده از آمار و ریاضیات احتمال وقوع پدیده ها را محاسبه می کند.
    شورای عالی بیمه حداکثر نرخ سود فنی بیمه های زندگی و مستمری با مدت حداکثر دو سال را 16 درصد تعیین کرد.
    نرخ سود فنی بیمه های زندگی و مستمری پیش از این 18 درصد برای پنج سال تعیین شده بود که با توجه به کاهش نرخ تورم به زیر 10 درصد، شورای عالی بیمه به عنوان نهاد قانونگذار در زمینه نرخ های بیمه، مدت آن را تقلیل داد.
    در جلسه اخیر شورای عالی بیمه که سوم مرداد ماه جاری تشکیل شد، حداکثر نرخ سود فنی در بیمه های زندگی و مستمری با مدت حداکثر چهار سال، 16 درصد برای دو سال اول و 13 درصد برای مازاد بر دو سال تعیین شد.
    شورایعالی بیمه حداکثر نرخ سود فنی در بیمه های زندگی و مستمری با مدت بیش از چهار سال را 16 در صد برای دوسال اول، 13 درصد برای دو سال دوم و 10درصد برای مازاد بر چهار سال اعلام کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو