عصر بازار

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد:

شرایط پذیرش بیمه فرزند خواندگی و مددجویان

عصر اعتبار- معاونت فنی سازمان تامین اجتماعی شرایط بیمه اعضای خانه سینما، بیمه مددجویان نهادهای حمایتی، شرایط پذیرش فرزند خوانده، نحوه اعتراض به رأی کمیسیون پزشکی بدوی و... را اعلام کرد.

شرایط پذیرش بیمه فرزند خواندگی و مددجویان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از مهر، معاونت فنی تامین اجتماعی در مورد پوشش بیمه ای اعضای خانه سینما اعلام کرد:جلسه ای با حضور قائم مقام مدیر عامل خانه سینما و نمایندگان سازمان در خصوص بیمه اعضاء خانه سینما برگزار و مقرر شد پوشش بیمه ای اعضای مذکور در قالب بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد بررسی و مورد پیگیری قرار گیرد.

    نحوه بازداشت اموال منقول و غیرمنقول

    همچنین بازداشت اموال ضایع شدنی ممنوع است. اموال ضایع شدنی (نظیر میوه جات، سبزیجات، حیوانات و غیره) که برای استیفای طلب در صورت ضرورت معرفی می شوند را می بایست بدون صدور آگهی و به تدریجی که به دست می آید فوراً از طریق مزایده حضوری (فروش در بازارهای تخصصی یا محلی و از طریق دعوت عمومی شفاهی) به فروش رسانند.

    بیمه مددجویان امداد و بهزیستی

    از سوی دیگر در مورد بیمه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیز آمده است : در اجرای بند ب ماده 11 آئین نامه اجرائی ماده 7 قانون هدفمندسازی یارانه ها، مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور با ارائه معرفی نامه از سوی مراجع مذکور و احراز شرایط مقرر می توانند نسبت به ارائه درخواست و انعقاد قرارداد بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد اقدام کنند و از ده بیست و هفتم حق بیمه کامل (با نرخ 27%) بر اساس حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار به عنوان کمک دولت از محل منابع حاصله از هدفمندسازی یارانه ها برخوردار شوند.

    ضوابط معافیت از اعمال ضریب قراردادهای کارگاه های تولیدی تعیین شد

    سازمان تامین اجتماعی در مورد ضوابط معافیت ضریب قراردادهای کارگاه های تولیدی نیز اعلام کرد: در اجرای قانون مصوب 94/2/1 مجلس شورای اسلامی و ضوابطی که براساس بخشنامه اجرایی قانون مذکور تهیه و جهت اجرا به واحدهای سازمان ابلاغ گردید کارفرمایان کارگاه های صنعتی و خدمات تولیدی و فنی مهندسی ثابت جهت بهره مندی از معافیت فوق باید بلافاصله  قرارداد منعقده را به شعبه ارائه و لیست و حق بیمه کارکنان خود را ارسال و پرداخت کنند همچنین ضمن ثبت و ضبط دفاتر قانونی، آنرا جهت حسابرسی در اختیار موسسه حسابرسی سازمان قراردهند.

    مدارک و شرایط پذیرش فرزند خوانده

    همچنین دراجرای قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست مجلس شورای اسلامی، مدارک پذیرش این دسته ازفرزند/ فرزندان بیمه شدگان، به منظور بهره مندی از مزایای قانون تامین اجتماعی به شرح موارد ذیل می باشد:
    1-تکمیل فرم درخواست و تعهد نامه مربوطه (توسط بیمه شده اصلی)
    2- ارائه رای دادگاه صالح مبنی بر حکم سرپرستی کودک و نوجوان ( آزمایشی / قطعی)
    3- اصل شناسنامه و کارت ملی فرزند یا فرزندان تحت سرپرستی و تصاویر مربوطه
    4- اصل شناسنامه بیمه شده اصلی (سرپرست منحصر /سرپرستان)
    5- معرفی نامه معتبر (سازمان بهزیستی)

    نحوه اعتراض به رأی کمیسیون پزشکی بدوی  

    اعتراض به رای کمیسیون پزشکی بدوی یکی دیگر از مواردی است که سازمان تامین اجتماعی نحوه آن را عنوان کرده است که در صورتیکه بیمه شده یا شعبه تأمین اجتماعی نسبت به رأی کمیسیون پزشکی بدوی معترض باشند می توانند حداکثر ظرف مهلت 30 روز از تاریخ ابلاغ رأی، اعتراض کتبی خود را ثبت دفتر شعبه تأمین اجتماعی مربوطه کنند.

    روز ابلاغ رأی و روز اقدام برای ثبت اعتراض جزء مهلت 30 روزه محسوب نمی شود.

    همینطور چنانچه آخرین روز مهلت مذکور مصادف با روز تعطیل باشد آن روز نیز جزء مهلت 30 روزه محسوب نشده و اولین روز اداری پس از آن، آخرین روز مهلت محسوب و ملاک عمل می باشد.

    شرایط ادامه بیمه به طور اختیاری

    همچنین حداکثر سن پذیرش متقاضیان ادامه بیمه به طور اختیاری برای مردان و زنان 50 سال تمام در تاریخ ثبت تقاضا خواهدبود.

    در صورتی که سن متقاضیان در زمان ثبت تقاضا بیش از  سن مذکور باشد، پذیرش درخواست وی منوط به داشتن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مدت مازاد سنی مقرر خواهدبود.

    هم پوشانی ایام خدمت نظام وظیفه وحق بیمه های پرداختی به اعتبار اشتغال در کارگاه های مشمول قانون تامین اجتماعی

    در مـواردی که افـراد پس از پایـان خدمت نظـام وظـیفه در ردیـف بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرند و متقاضی احتساب سوابق مدت مذکور باشند و پس از بررسی های لازم مشخص شود که در طول دوره خدمت به اعتبار اشتغال در کارگاه های مشمول قانون تأمین اجتماعی دارای سابقه پرداخت حق بیمه هستند، به منظور مساعدت به بیمه شدگان موصوف، حسب تصمیمات متخذه مقرر شد حق بیمه های پرداختی آنان در دوره مورد نظر نزد سازمان تنفیذ شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی