عصر بازار

پاداش میلیاردی برای مشترکین کم مصرف

عصر اعتبار- معاون مدیریت مصرف برق کشور گفت: وزارت نیرو برای کاهش و بهینه سازی مصرف برق در کشور مشوق هایی را در نظر گرفته که در صورت اعلام آمادگی مشترکین، از پاداش برخوردار می شوند.

پاداش میلیاردی برای مشترکین کم مصرف
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از گروه وبگردی 20:30؛ علیرضا احمدی یزدی در گفت‌وگویی در خصوص مصرف برق در تابستان امسال گفت: بیشترین مصرف برق در سال جاری در 30 تیرماه با مصرف 52 هزار و 695 مگاوات رسیده که بیشترین مصرف در طول تاریخ صنعت برق تاکنون بوده است.

    وی در ادامه به سهم هر یک از بخش‌ها اشاره و بیان کرد: مشترکین خانگی 33 درصد، بخش صنعت 32.5 درصد، بخش کشاورزی 16.5 درصد، مشترکین عمومی و اداری 9 درصد، 7 درصد مشترکین سایر مصارف همانند مشترکین تجاری و 2 درصد مربوط به روشنایی معابر اختصاص یافته است.

    احمدی یزدی در خصوص مصرف بخش خانگی گفت: در بخش خانگی یک سوم مصرف در پیک روز مربوط به وسایل سرمایشی و در پیک شب روشنایی بیشترین سهم را دارد.

    معاون مدیریت مصرف برق کشور در ادامه به ارائه راهکار در این زمینه پرداخت گفت: در پیک مصرف روزانه که در ساعات 12 تا 4 بعدظهر است با تنظیم درجه کولر بین 24 تا 26 درجه سانتی گراد می توان تاثیر قابل توجهی بر روی مصرف بهینه برق بگذاریم، همچنین استفاده نکردن از چندین وسایل برقی به طور همزمان در ساعات اوج مصرف برق یکی دیگر از راهکارهای بهینه مصرف خواهد بود.

    وی در ادامه به ارائه مشوق‌هایی برای مصرف بهینه اشاره و بیان کرد: در بخش صنعت تمام موتورهای الکتریکی در طول شبانه روز روشن نیستند. با مشترکین صنعتی قرارداد امضا شده که با توجه به کاهش مصرف از تخفیفات وزارت نیرو برخوردار می شود.

    گفتنی است در سال گذشته 4 هزار و 200 مشترک صنعتی با این طرح قریب به 90 میلیارد تومان پاداش همکاری از وزارت نیرو و شرکت های برق و توزیع دریافت کردند.

    احمدی یزدی در خصوص مشترکین بخش کشاورزی گفت: برای مشترکین کشاورزی در 2 سال گذشته مشخص شد اگر 4 ساعت اوج بار ( با توجه به شرایط جغرافیایی) با هماهنگی شرکت های توزیع موتورها و پمپ ها از مدار خارج کنند 20 ساعت دیگر مصرف برق برای آنها رایگان حساب می شود، از همین رو در سال گذشته 27 هزار مشترک کشاورزی از این راه 5 میلیارد تومان از شرکت های توزیع پاداش دریافت کردند.

    معاون مدیریت مصرف برق کشور افزود: همچنین برای تمام مشترکین صنعتی، خانگی، تجاری و کشاورزی اعلام شد در صورت دارا بودن موتورهای دیزلی در ساعات اوج مصرف با هماهنگی شرکت های توزیع، برق تولید خود را مصرف کنند و از شبکه برق سراسری استفاده نکنند 40 صدم قمیت سوخت مصرفی با ارائه فاکتور و هزار و 500 ریال به ازا هر کیلووات به آنها پرداخت می شود، که سال گذشته از این محل 750 مشترک اعلام آمادگی کرده و مبلغ 10 میلیارد تومان پاداش به آنها اختصاص یافت.

    این مقام مسئول در شرکت توانیر در پایان گفت: امیدواریم با تمام تدابیر اندیشیده شده تابستان امسال را بدون خاموشی برنامه ریزی شده سپری کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی