عصر بازار

راه اندازی دفتر بازرگانی روسیه در ایران برای اجرای نقشه راه توسعه روابط

عصر اعتبار- در چارچوب برنامه های روسیه و ایران برای افزایش هر چه بیشتر ارزش روابط اقتصادی دو جانبه و نقشه راه توسعه همکاری ها، دفتر نمایندگی بازرگانی این کشور در تهران راه اندازی می شود.

راه اندازی دفتر بازرگانی روسیه در ایران برای اجرای نقشه راه توسعه روابط
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا، روسیه همزمان باگشایش دفتر بازرگانی خود در ایران تا پایان سال جاری میلادی در 9 کشور دیگر نیز نمایندگی های مشابه راه اندازی می کند.

    روزنامه ایزوستیا امروز (جمعه) به نقل از وزارت توسعه اقتصادی روسیه نوشت: دفاتر نمایندگی بازرگانی در ایران و کشورهای مختلف اروپایی، آسیایی و آفریقایی در چارچوب برنامه های توسعه فعالیت های اقتصادی بازرگانان روسی در سراسر جهان کار خود را آغاز می کنند و شرکت دولتی مرکز صادرات روسیه نیز عملیاتی شدن این برنامه را تایید کرده است.
    ماموریت این نمایندگی ها ارائه خدمات لازم حمایتی به صادر کنندگان روسی برای پیشبرد فعالیت های خود در کشورهای مختلف و همچنین افزایش عرضه کالاهای روسی در بازارهای خارجی اعلام شده است.
    ارائه مشورت های کارشناسی و بازاریابی بین المللی، بهره برداری از تجربه های موفق کشورهای دیگر در افزایش صادرات، استفاده از مزیت ها و تسهیلات قانونی و تعرفه ای برای افزایش فعالیت های بازرگانی همراه با شناخت نیازهای بازارهای خارجی نیز از دیگر محورهای کاری برای افزایش حضور تجاری روسیه در مناطق مختلف جهان است.
    گشایش دفتر بازرگانی روسیه در ایران می تواند زمینه افزایش روابط اقتصادی دو کشور را در بخش واردات و صادرات فراهم کند، بویژه اینکه در افق توسعه روابط دو کشور برنامه 10 میلیارد دلاری شدن ارزش همکاری های اقتصادی در هر سال برای آینده ای نزدیک پیش بینی شده است.
    از آغاز روی کار آمدن دولت یازدهم، ایران و روسیه با اجرای راهبرد افزایش همکاری های دوجانبه و همگرایی منطقه ای، روابط اقتصادی رو به رکورد خود را تحرک بخشیده اند.
    پایین ترین سطح روابط تجاری دو کشور در سال 1392 با سقوط از چهار میلیارد دلار به کمی بیش از یک میلیارد دلار تجربه شد.
    در چارچوب اقدام های دولت یازدهم، سال2014 ارزش اقتصادی روابط دو کشور به حدود یک میلیارد و 700 میلیون دلار رسید، سال 2015 نیز حدود 30 درصد رشد کرد و براساس آمارهای تازه اعلام شده در شش ماهه اول سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال 2015، حدود 69 درصد بیشتر شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو