عصر بازار

پایگاه اطلاع رسانی اقتصادی ایران و روسیه گشایش یافت

عصر اعتبار- پایگاه اطلاع رسانی و خبری ویژه همکاری های اقتصادی و بازرگانی با روسیه و منطقه پیرامونی از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو با حضور محمود واعظی و الکساندر نوواک رییسان ایرانی و روسی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور و مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران گشایش یافت.

پایگاه اطلاع رسانی اقتصادی ایران و روسیه گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایرنا، رونمایی از پایگاه خبری اقتصادی سفارت ایران به زبان های روسی و فارسی امروز (جمعه) در پایان مذاکرات هیات های ایران و روسیه به ریاست واعظی و نوواک با حضور خبرنگاران و کارشناسان اقتصادی در مسکو برگزار شد.
    این پایگاه، امکانات اطلاع رسانی آن و همچنین تاثیر آن بر بخش های مختلف روابط اقتصادی و بازرگانی دو کشور
    از سوی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه معرفی و شرح داده شد.
    کمک فراگیر به گسترش روابط اقتصادی، افزایش همکاری ها، ایجاد شناخت بیشتر و بهتر از قوانین و مقررات مرتبط، توسعه فرصت های ارتباط بین بخش های خصوصی دو کشور و همچنین برنامه ریزی ورود به عرصه های نوین مناسبات از جمله کاربردهای پایگاه اقتصادی سفارت ایران در مسکو خواهد بود.
    این پایگاه همچنین در چارچوب اجرای پرشتاب تر برنامه های مدون سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه از آغاز کار دولت یازدهم برای اجرای نقشه راه توسعه روابط دو کشور در عرصه های مختلف بویژه اقتصادی و صنعتی هدف گذاری شده که در تازه ترین پیشرفت سبب حدود 69 درصد افزایش در ارزش روابط بازرگانی در شش ماهه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است.
    در نشست امروز واعظی و نوواک نیز که با حضور سفیر ایران برگزار شد در زمینه افزایش همکاری ها در عرصه های مختلف بویژه نفتی و گازی، بانکی و همکاری های بین استانی توافق شد.
    همچنین در این مذاکره لزوم آمادگی و برنامه ریزی مشترک دو کشور برای بیشترین استفاده از دستاوردهای دیدار پیش بینی شده حسن روحانی و ولادیمیر پوتین رییسان جمهوری ایران و روسیه که قرار است ماه جاری در باکو برگزار شود، مورد تاکید قرار گرفت.
    وزیر ارتباطات در مدت حضور سه روزه خود در مسکو با ورونیکا نیکیشینا وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا با موضوع تجارت آزاد بین تهران و این اتحادیه با تعرفه صفر و کم برای کالاهای مورد توافق، نیکلای نیکیفروف وزیر ارتباطات و رسانه های جمعی و همچنین دنیس مانتوروف وزیر صنعت و تجارت روسیه با موضوع توسعه هر چه بیشتر روابط دو جانبه و اقتصادی در منطقه دیدار و مذاکره کرد.
    از آغاز روی کار آمدن دولت یازدهم، ایران و روسیه با اجرای راهبرد افزایش همکاری های دوجانبه و همگرایی منطقه ای، روابط اقتصادی رو به رکورد خود را تحرک بخشیدند.
    پایین ترین سطح روابط تجاری دو کشور در سال 1392 با سقوط از چهار میلیارد دلار به کمی بیش از یک میلیارد دلار تجربه شد.
    در چارچوب اقدام های دولت یازدهم، سال2014 ارزش اقتصادی روابط دو کشور به حدود یک میلیارد و 700 میلیون دلار رسید، سال 2015 نیز حدود 30 درصد رشد کرد و براساس آمارهای تازه اعلام شده در شش ماهه اول سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال 2015، حدود 69 درصد بیشتر شده است.
    اتحادیه اقتصادی اورآسیا نیز با جمعیتی بیش از 180 میلیون نفر دربرگیرنده پنج کشور روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان است که بیش از 20 میلیون کیلومتر مربع مساحت دارند و با توجه به نزدیکی جغرافیایی، بازار بزرگی برای صادرات کالاهای ایرانی به شمار می روند و برقراری تجارت آزاد نیز می تواند فرصت های زیاد همه جانبه ای را برای بخش خصوصی ایران و کشورهای عضو این اتحادیه ایجاد کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو