عصر بازار

رییس اتحادیه املاک استان تهران:

نشانه های خروج بازار مسکن از رکود دیده می شود

عصر اعتبار- رییس اتحادیه املاک استان تهران با ابراز امیدواری نسبت به آینده بازار مسکن گفت که نشانه های خروج بازار مسکن از رکود دیده می شود و انتظار داریم در نیمه دوم سال شاهد رونق در این بازار باشیم.

نشانه های خروج بازار مسکن از رکود دیده می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از از اتاق ایران، مصطفی قلی خسروی اظهار کرد: میزان مراجعات و تماس های مردم به دفاتر املاک بیشتر شده است و نشانه های خروج از رکود در این بازار دیده می شود.
    وی در مورد افزایش قیمت رهن و اجاره بهای املاک نیز در تابستان امسال گفت: قیمت ها افزایش نیافته بلکه از رهن به سمت اجاره سوق پیدا کرده که منجر به گرفتن اجاره بالاتر می شود در حالی که برخی تصور می کنند قیمت مسکن بالا رفته است.
    خسروی با بیان اینکه جهش قیمت در بازار مسکن دیده نمی شود، افزود: در سال های 68، 86 و 91 جهش های سرعتی داشتیم و قیمت ها روند صعودی داشتند اما اکنون توان مردم به حدی نیست که بتواند رشد داشته باشد.
    وی بخشی از این تغییرات در بازار اجاره بهای مسکن را به دلیل کاهش نرخ سود سپرده های بانکی به 15 درصد دانست و با تاکید بر اینکه نرخ بانکی حتی باید پایین تر از این رقم باشد، گفت: در شرایط فعلی مالکان به سمت اخذ اجاره گرایش دارند زیرا مالک به نوعی کاسب نیز هست.
    خسروی با بیان اینکه با کاهش نرخ سود بانکی برخی تمایل دارند دارایی خود را در حوزه های دیگری مانند مسکن سرمایه گذاری کنند، اظهار کرد: به دلیل این رویکرد، امید به رونق بازار وجود دارد و اکنون که در آستانه نیمه دوم سال هستیم، باید رونق بازار را حس کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی