عصر بازار

طیب‌نیا خبرداد:

فعالیت اقتصادی نهادها نباید محدودیت رقابتی برای بخش خصوصی باشد

عصر اعتبار- وزیر اقتصاد با اعلام اینکه چرخ‌های تولید آرام آرام به حرکت در می‌آید و شتاب می‌گیرد، گفت: ورود نهادها به فعالیت‌های اقتصادی نباید محدودیت رقابتی برای بخش خصوصی ایجاد کند.

فعالیت اقتصادی نهادها نباید محدودیت رقابتی برای بخش خصوصی باشد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از مهر،علی طیب نیا در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، با اشاره به رشد 44 درصدی تسهیلات اعطایی بانکها در چهار ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: آرام آرام چرخهای تولید دارد به حرکت در می آید و شتاب می گیرد. این روند می تواند دغدغه جدی ما که همان اجرایی کردن سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی است را برای سال پیش رو جامه عمل بپوشاند.

    وزیر امور اقتصاد و دارایی بیان کرد: باور ما این است که، ورود نهادها و موسسات به فعالیتهای اقتصادی به گونه ای باید باشد که محدودیت رقابتی برای بخش خصوصی ایجاد نکرده و از طرفی از ظرفیت و امکانات و منابع آنها برای توسعه ملی استفاده شود.

    طیب نیا با اشاره به راه اندازی سامانه بدهی های دولت اظهار داشت، بدهی های دولت به آستان قدس رضوی از طریق تهاتر قابل پرداخت می باشد.

    در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین رئیسی نیز ضمن ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته در وزارت اقتصاد گفت: اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی می تواند منشأ ایجاد اشتغال پایدار، صادرات، تولید و در نهایت توسعه و سازندگی و گره گشایی از فقر و محرومیت باشد.

    وی در تشریح سیاست‌های اقتصادی آستان قدس رضوی گفت: در فعالیت‌های اقتصادی بیشتر به دنبال سود اجتماعی هستیم تا سود مالی و انتفاع عامه مردم مهمترین دغدغه ماست.

    رییسی در ادامه افزود: فعالیت های دانش بنیان، گره گشایی از مشکل مردم و مشارکت در رفاه آنها محور فعالیت های استان قدس است.

    همچنین علی طیب نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی در دیدار با آیت ا ... علم الهدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد به تبیین برنامه ها و اقدامات وزارت اقتصاد در دولت یازدهم پرداخت.

    وی اظهارداشت: اغلب سرمایه گذاری های صورت گرفته در خراسان رضوی، کوچک و متوسط بوده و بیشتر در حوزه گردشگری و زیارت صورت گرفته است.

    وی افزود: سرمایه گذاران خارجی هم که آمده اند، تمایل شان به همین حوزه ها بوده و واحدهای صنعتی بزرگ در این استان کمتر مشاهده می شود.

    وی تصریح کرد: در حال حاضر تمایلاتی از داخل و خارج کشور برای سرمایه گذاری های گسترده در صنعت وجود دارد که در صورت فراهم بودن شرایط و تعریف پروژه های صنعتی و خدماتی بزرگ، می توانیم آنها را به این خطه گسیل کنیم.

    وی افزود: دلبستگی و علاقه مدیران وزارت اقتصاد همانند همه به مشهد الرضا باعث شده آمادگی لازم برای هدایت سرمایه گذاران به این شهر فراهم شود.

    این گزارش حاکی است، آیت الله سیداحمد علم الهدی نیز در این دیدار گفت: استان خراسان رضوی با وجود نیروی کار متخصص و توانمند، ظرفیت های بسیاری را برای سرمایه گذاری کلان در بخش های صنعت، تولید و فعالیت های عمرانی و زیرساختی دارا است.

    وی ابراز امیدواری کرد، سرمایه گذارانی که در مشهد مقدس حضور می یابند، اولویت خود را حفظ قداست معنوی این شهر و هویت اسلامی آن قرار داده و در تعالی آن بکوشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو