عصر بازار

زیان مالی سنگین بزرگترین شرکت های انرژی جهان ،وال استریت را تکان داد

عصر اعتبار- شرکت نفت شورون روز جمعه سنگین ترین ضرر اقتصادی سه ماهه خود را از سال ۲۰۰۱ به بعد به ثبت رساند و شرکت اگزان موبیل نیز از یک کاهش سوددهی ۵۹ درصدی خبر داد.

زیان مالی سنگین بزرگترین شرکت های انرژی جهان ،وال استریت را تکان داد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از رویترز از هیوستون ، این ضربه سنگین اقتصادی در حالی به بزرگترین شرکت های انرژی جهان وارد می شود که قیمت نفت از مدتها پیش در حد نابود کننده پایین بوده و کاهش در آمد حاصله از پالایش نفت نیز پیکر بخش انرژی را دردناک کرده است .
    این نتایج ضعیف دو تولید کننده از بزرگترین تولید کنندگان نفت جهان در حالی به دست آمده که صنعت انرژی به نقطه ای رسیده که سعی دارد در عصر پایین بودن قیمت نفت که بسیاری از تحلیلگران آن را وضع موجود جدید می خوانند، بقای خود را حفظ کند . این در حالی است که تامین مالی پروژه های گران برای رشد کردن به منظور بقای بلند مدت تعیین کننده است .
    برایان یانگبرگ ' ادوارد جونز ' یک تحلیلگر انرژی شرکت ' ادوارد جونز ' می گوید :' این یک محیط چالش انگیز برای تولیدکنندگان ادغام شده نفت است . کلید موفقیت مدیریت جریان سرمایه به بهترین نحو ممکن و تداوم اجرای پروژه هایی است که ظاهرا آنها در دست دارند. '
    اگزان یکی از بزرگترین تولید کنندگان نفت، وال استریت را تکان داد چرا که سود سه ماهه اش بسیار کمتر از حد انتظار بود. این امر باعث شد که ارزش سهام آن روز جمعه 5/4 درصد سقوط کند.
    سود این شرکت از محل نفت و گاز 85 درصد کاهش یافته و به 294 میلیون دلار رسید. در امریکا که در آن اگزان بزرگترین تولید کننده گاز طبیعی و یک تولید کننده مهم نفت محسوب می شود این شرکت سرمایه خود را از دست داد.
    شورون دومین تولید کننده بزرگ نفت مستقر در امریکا از سنگین ترین زیان مالی خود طی پانزده سال گذشته خبر داده است . جان واتسون مدیر اجرایی این شرکت اذعان کرده است که این شرکت در میانه راه تطابق خود با قیمت جهانی رو به پایین نفت است . '
    این شرکت در سه ماهه گذشته 47/ 1 میلیارد دلار در قیاس با سود خالص 571 میلیون دلاری در سه ماهه مشابه سال قبل ضرر کرده است .
    این نتایج اقتصادی دو شرکت پس از نتایج ناامید کننده شل و بریتیش پترولیوم شرکت های انرژی پیشتاز اروپا طی هفته جاری اعلام شده است .
    ارزش سهام اگزان با 8/ 1 درصد کاهش به 88 دلار و 57 سنت رسید در حالی که سهام شورون با سه دهم درصد افت قیمت در حد 102 دلار و شش سنت تثبیت شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو