عصر بازار

برگزاری همایش "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در آموزش عالی"

عصر اعتبار- همایش ملی اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در آموزش عالی با همکاری موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، سازمان سنجش آموزش کشور، مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه آزاد اسلامی و انجمن آموزش عالی ایران برگزار می شود.

برگزاری همایش "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در آموزش عالی"
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از  اقتصادآنلاین، دکتر اکبر گلسته، دبیر اجرایی این همایش با اشاره به سیاست­های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی در بهمن­ ماه 1392 گفت: سیاست­های ابلاغی در 24 راهبرد کلان، مانند " توجه به سرمایه­‌های انسانی و علمی کشور، پیشتازی اقتصاد دانش بنیان، پیاده­سازی و اجرای نقشه جامع علمی کشور، ساماندهی نظام ملی نوآوری، توانمندسازی نیروی کار، افزایش سهم سرمایه انسانی و گفتمان­‌سازی این مفهوم در محیط‌­های علمی وآموزشی" نقش آموزش عالی کشور را در زمینه‌­های مختلف مورد تأکید قرار داده است.

    به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی اظهار کرد: با عنایت به نام گذاری سال 1395 به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و تأکید ایشان بر عملیاتی نمودن این مفهوم در تمامی زمینه­‌های فعالیت کشور، اهمیت مقوله اقتصاد مقاومتی در اموزش عالی بیش از پیش روشن می گردد.

    گلدسته در عین حال بیان کرد: بدیهی است اجرای این منشور حیاتی نیازمند عزم و تشریک مساعی همگانی است. امروزه تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند نیروی محرک‌ه­ایی است که بتواند همراهی لازم را در تمامی ارکان قوای سه گانه ایجاد کند و در این بین نقش نخبگان دانشگاهی حائز اهمیتی ویژه می‌باشد.

    مدیر گروه علوم تربیتی دانشگاه علم و فرهنگ همچنین افزود: با تأکید بر وجود چنین الزامی، دانشگاه علم و فرهنگ (وابسته به جهاد دانشگاهی) در نظر دارد با اقدام به برگزاری همایشی در سطح ملی با عنوان "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در آموزش عالی" در آذرماه سال جاری، امکان مفاهمه و گفتگو در باب چگونگی نقش‌­آفرینی نظام آموزش عالی کشور در این حرکت ملی را، بین دانشگاهیان، فرهیختگان، صاحب نظران و سیاست­گذاران فراهم کند. امید است با برگزاری این همایش زمینه حرکت پویای اقتصاد کشور در مواجهه با خطرات و تهدیدهای جهانی و هم زمان با آن شکوفایی و رشد روزافزون مقوله اقتصاد مقاومتی فراهم آید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو