عصر بازار

مسؤول بسیج سازندگی فردوس خبر داد:

اجرای ۷۶ طرح اقتصاد مقاومتی در فردوس

عصر اعتبار- مسؤول بسیج سازندگی فردوس از اجرای ۷۶ طرح اقتصاد مقاومتی در یک سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

اجرای ۷۶ طرح اقتصاد مقاومتی در فردوس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از فارس، مسعود کریم‌زاده اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون بیش از 76 طرح اقتصاد مقاومتی توسط ناحیه مقاومت بسیج در شهرستان فردوس اجرا شده است.

    وی تسهیلات پرداخت شده به طرح‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان فردوس را یک میلیارد و 100 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: پرورش شترمرغ، شتر، دام محلی، گاو شیری و گاو گوشتی، صنایع قارچ، صنایع تبدیلی مانند گلیم‌بافی، قالی‌بافی و پرورش کبک از جمله طرح‌هایی است که در قالب بنگاه‌های زودبازده اقتصادی اجرایی شده است.

    مسؤول بسیج سازندگی فردوس افزود: اعتبار این طرح‌ها بیشتر متناسب با حجم و وسعت کار تولیدی است و تلاش می‌شود که طرح‌ها کوچک و زودبازده باشد.

    کریم‌زاده تصریح کرد: از بین 76 طرح ایجاد شده 35 کارگاه توسط افراد دارای کار و مابقی به وسیله افراد فاقد مهارت ایجاد و با راه‌اندازی این کارگاه‌ها برای 46 جوان در سطح شهرستان شغل ایجاد شده است.

    وی با اشاره به استقبال مردم از طرح‌های اقتصاد مقاومتی، یادآور شد: جای بسی خوشحالی است که جوانان استقبال بسیار خوبی از ارائه این تسهیلات کردند چراکه هیچ وقت در تشکیل پرونده و اعطای تسهیلات سخت‌گیری و سنگ‌اندازی نکردیم.

    مسؤول بسیج سازندگی سپاه فردوس به تداوم حمایت از این طرح‌ها اشاره کرد و گفت: پس از اعطای تسهیلات و راه‌اندازی کارگاه به صورت منظم و دقیق نظارت‌ها انجام می‌شود و کارگاه‌های تولیدی کوچک که با مشکل مواجه می‌شوند به محض دریافت اعتبار مشکلات‌شان مورد حل و فصل قرار می‌گیرد.

    کریم‌زاده از برگزاری کارگروه‌های اقتصادی بسیج در شهرستان خبر داد و افزود: این کارگروه‌ها برگرفته از نخبگان بسیجی و مسؤولان سایر ادارات مختلف است که محور گفت‌وگو این کارگروه‌ها بررسی مشکلات کارخانه‌های فردوس و کسب ایده و راهکارهای مختلف است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی