عصر بازار

مشاور مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد :

فعالیت مجدد کارگزاران بانکی ایران در کشورهای غرب آفریقا

عصر اعتبار- مشاور مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: با مدیران عامل بانک ها و روسای بانک مرکزی چهار کشور افریقایی نیجریه، غنا، کینه کوناکری و مالی توافق شد تا بار دیگر کارگزاران بانکی ایران در این کشورها به منظور فعالیت های بانکی فعال شوند.

فعالیت مجدد کارگزاران بانکی ایران در کشورهای غرب آفریقا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایرنا، سید حسین میرجلیلی که همراه محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران به چهار کشور نیجریه، غنا، کینه کوناکری و مالی سفر کرده بود،این مطلب را اعلام کرد.
    وی گفت: در این سفر که به ابتکار وزارت خارجه انجام شد مذاکراتی با طرف های بانکی درباره گسترش مناسبات مالی و بانکی در دو سطح صورت گرفت .
    مشاور مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران افزود: در سطح نخست، این مذاکرات توسط وزیر خارجه انجام گرفت و ظریف با روسای جمهور، نخست وزیران و وزرای امور خارجه چهار کشور افریقایی در ارتباط موضوع گسترش مناسبات بانکی گفت و گو کرد و قرار شد آنان گسترش همکاری بانکی با ایران را با مسوولان بانکی خود مطرح کنند.
    میرجلیلی با اشاره به این که وزیر خارجه گسترش همکاری های بانکی را در دیدار با مقام های مختلف کشورهای نیجریه، غنا، کینه کوناکری و مالی مطرح کرد،گفت:سطح دوم گسترش روابط بانکی و راه اندازی کارگزاری های بانکی با مدیران عامل بانک ها و روسای بانک های مرکزی این چهار کشور انجام شد و توافقاتی نیز با بانک های مختلف به دست آمد.
    وی افزود: بر این اساس بنا شد با مبادله اطلاعات بانکی و ارزیابی پس از آن نسبت به انتخاب کارگزاری بانکی توسط بانک توسعه صادرات ایران اقدام شود و همین موضوع زمینه گسترش مبادلات بانکی را فراهم خواهد کرد.
    میرجلیلی اضافه کرد: در برخی از این کشورها نماینده بانک توسعه صادرات ایران با روسای بانک های مرکزی آن کشورها گفت و گو کرد تا اطمینان حاصل شود که آیا موضوع گسترش بانکی پس از برجام به سیستم بانکی آنان ابلاغ شده یا خیر تا ما بر اساس آن ابلاغیه بتوانیم با سیستم بانکی این کشورها روابط کارگزاری را از سر بگیریم.
    وی گفت: در این سفر ما اطلاعات بانکی چهار کشور مزبور را دریافت و توافق کردیم بر اساس ارزیابی که بانک های آنها از ما دارند نسبت به انتخاب کارگزار بانکی اقدام کنیم زیرا هر نوع فعالیت بانکی در بانک های آفریقا مستلزم داشتن کارگزار بانکی است.
    این مقام بانک توسعه صادرات ایران گفت: موضوع مهمی که در ارتباط با گسترش فعالیت فعالان اقتصادی ایران در کشورهای مزبور مطرح است ، وجود روابط بانکی می باشد که بدون آن گسترش مناسبات اقتصادی با دشواری بسیار همراه خواهد بود.
    مشاور مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران با اشاره به این که از سرگیری فعالیت های بانکی زمینه فعالیت بیشتر بخش خصوصی را نیز در کشورهای افریقایی فراهم می کند، تاکید کرد: آفریقا قاره ای است که توسط فعالان اقتصادی ما کمتر شناخته شده است و فرصت های بسیاری برای سرمایه گذاری و انتقال ارزش افزوده به داخل کشور وجود دارد.
    وی با تاکید بر اینکه آفریقا معادن گسترده ای دارد، گفت: امکان تولید مواد غذایی با قیمت معقول و پایین وجود دارد و زمینه های فعالیت های زیادی در قاره آفریقا فراهم است که توسط فعالان اقتصادی کشور ما کمتر شناخته شده است.
    میرجلیلی با تاکید بر این که در برخی زمینه ها که کشورهای آفریقا نیاز به سرمایه گذاری دارند ، طرف های ایرانی در آن زمینه ها بسیار پیشرفته هستند، گفت، به همین جهت آنان از سرمایه گذاران ما استقبال می کنند چون طرف های ایرانی دانش بالاتری دارند و می توانند در آفریقا سرمایه گذاری کنند و در ازای سرمایه گذاری مقیاس تولید و درآمد ناشی از آن افزایش یافته و از این طریق می توانیم به توسعه کشور کمک کنیم.
    وی تاکید کرد: فعالان اقتصادی ما باید یکبار دیگر فرصت های سرمایه گذاری در آفریقا را بازنگری و در جهت توسعه اقتصادی کشورمان از آن استفاده کنند.
    مشاور مدیر عامل بانک توسعه صادرات در پاسخ به این سوال که آیا ما تاکنون در کشورهای آفریقایی که ظریف و هیات اقتصادی همراه به آنها سفر کردند ، کارگزار نداشته ایم ؟ گفت: با توجه به این که در حال گسترش بیش از پیش مناسبات اقتصادی با افریقا هستیم و به خاطر تحریم ها این مناسبات محدود شده بود ، اکنون در حال بازبینی فعالیت این کارگزاری ها و گسترش آنها بر اساس شرایط و مناسبات امروز می باشیم.
    وی تاکید کرد: در تهران قرار شد توافق های انجام شده با مدیران عامل بانک های مرکزی کشورهای نیجریه، غنا، کینه کوناکری و مالی با هیات مدیره بانک ها مطرح و در نهایت از بین بانک های مختلف بهترین کارگزار انتخاب می شود تا بتوانند فعالیت مجدد بانکی ایران را در کشورهای آفریقا از سر بگیرند.
    ظریف هفته گذشته به چهار کشور افریقایی سفر کرد.
    در این سفر علاوه بر گفت و گوهای سیاسی با مقامات این کشورها، مذاکراتی بین فعالان اقتصادی همراه وزیر امور خارجه با طرف های آفریقایی انجام شد.
    آفریقا موسوم به قاره فرصت هاست که چندین سال است مورد توجه بازیگران سیاسی و اقتصادی مهم جهانی قرار گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو