عصر بازار

تثبیت طلا پس از آمار اقتصادی ضعیف آمریکا

هر اونس ۱۳۵۰ دلار

عصر اعتبار- پس از اینکه قیمت طلا در جلسه گذشته بازارهای جهانی بیش از یک درصد رشد داشت و به بالاترین سطح سه هفته اخیر رسید،‌ در معاملات روز دوشنبه قیمت طلا ثابت باقی ماند. این در حالی است که آمار رشد ناامیدکننده آمریکا در هفته گذشته تقاضای دارایی امن بودن طلا را تقویت کرد.

تثبیت طلا پس از آمار اقتصادی ضعیف آمریکا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، وزارت بازرگانی آمریکا روز جمعه گزارش داد که اقتصاد این کشور در سه‌ماهه دوم سال با نرخ سالانه 1.2 درصدی رشد کرده که بسیار کمتر از انتظارات بوده است.

    هر اونس طلا در معاملات امروز بدون تغییر چشمگیر نسبت به آخرین قیمت جلسه گذشته، یکهزار و 350 دلار و 20 سنت معامله شد.

    جیانگ شو، تحلیلگر ارشد گروه شاندونگ اعلام کرد: «در آستانه انتشار آمار اشتغال غیر کشاورزی در جمعه این هفته، بازارهای طلا محتاط‌تر عمل خواهند کرد. اگر آمار ضعیف باشد آن‌گاه معامله‌گران انتظارات خود را در خصوص اقتصاد آمریکا تغییر خواهند داد. اما اگر آمار به نسبت خوب باشد،‌ آمار GDP بد می‌تواند با آمار اشتغال خوب به تعادل برسد.»

    بر اساس اعلام وانگ تائو، تحلیلگر تکنیکال رویترز، «سیگنال‌های طلا پیچیده است و زمانی که طلا از محدوده 1346 تا 1357 دلاری خارج شود این سیگنال‌ها می‌تواند شفاف‌تر شود.»

    سیاست‌گذاران فدرال‌رزرو نسبت به افزایش نرخ بهره نظرات متفاوتی دارند. رابرت کاپلان رئیس فدرا‌ل‌رزرو دالاس معتقد است باید محتاطانه عمل کرد در حالی که جان ویلیامز رئیس فدرال‌رزرو سن‌فرانسیسکو انتظار دارد بانک مرکزی نرخ بهره را تا پایان سال دو مرتبه افزایش دهد.

    ادوارد میر تحلیلگر اف‌سی‌استون اعلام کرد: «فدرال‌رزرو احتمالا از هرگونه اقدامی در ماه سپتامبر یا اکتبر پرهیز خواهد کرد؛ چرا که این زمان بسیار زود است. آخرین پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد شانس افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر در حدود 45 درصد است در حالی که احتمال بالابردن نرخ در ماه سپتامبر 18 درصد گزارش شده است.»

    میر افزود: به حاشیه رفتن فدرال‌رزرو از حالا تا پایان سال می‌تواند موجب تضعیف دلار شده و طلا را به سطح 1374 دلاری برگرداند. این در حالی است که شانس رسیدن طلا به سطح 1400 دلاری برای هر اونس نیز وجود خواهد داشت.

    در هفته منتهی به 26 جولای، صندوق‌های تامینی و مدیران پولی جایگاه‌های خالص بلندمدت خود را در قراردادهای نقره کومکس افزایش دادند، اما جایگاه‌های بلندمدت طلای خود را کم کردند.
    دارایی‌ها در SPDR‌ بزرگترین صندوق حمایتی طلا با رشدی 0.4 درصدی در روز جمعه به 958.10 تن رسیده است.

    در میان فلزات گرانبهای دیگر هر اونس نقره با رشدی 1.2 درصدی 20 دلار و55 سنت معامله شد. پلاتین که روز جمعه بالاترین سطح 14 ماه اخیر خود را تجربه کرده بود نیز با 0.3 درصد افزایش قیمت یکهزار و 146 دلار و 50 سنت معامله شد و قیمت هر اونس پالادیوم با افتی 0.4 درصدی به 707 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو