عصر بازار

مبادلات تجاری واقتصادی ایران و هند به سرعت گسترش می یابد

عصر اعتبار- کارشناس ارشد هندی با اشاره به لغو ممنوعیت صادرات و واردات کالا به ایران از سوی وزارت بازرگانی این کشور خاطرنشان کرد با این اقدام و رفع موانع موجود ،روابط تجاری و بازرگانی دو کشور به سرعت گسترش می یابد.

مبادلات تجاری واقتصادی ایران و هند به سرعت گسترش می یابد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، آرتی بالی اظهار کرد چشم انداز روابط ایران و هند با عزم جدی مسئولان عالیرتبه و توانمندی و ظرفیت های ایران و هند بسیار روشن و امیدوار کننده است .
    وی تصریح کرد تصمیم هند برای لغو هرگونه ممنوعیت صادرات و واردات کالا بین دو کشور که براساس تصمیم شورای امنیت سازمان ملل گرفته شده، می تواند مبادلات دو کشور را به سرعت گسترش دهد.
    دبیرخانه بخش تجارت خارجی و وزارت بازرگانی هند چندی پیش دراطلاعیه ای واردات مستقیم و غیر مستقیم کالا از ایران براساس قطعنامه شورای امنیت را آزاد اعلام کرد.
    این کارشناس هندی با اشاره به ارزش 9 میلیارد دلاری مبادلات تجاری بین ایران و هند در سال مالی 2015-2016 گفت تحریم های بین المللی و کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی از دلایل کاهش مبادلات بین دو کشور درسال قبل بوده است .
    وی ، تصمیم شرکت هواپیمایی خصوصی 'گوایرایندیا' برای راه اندازی پرواز به ایران را از دیگر اقدامات امیدوارکننده بین دو کشور دانست و تصریح کرد این اقدام می تواند به گسترش روابط فرهنگی و گردشگری بین دو کشور کمک کند.
    'بالی ' با اشاره به از سرگیری فعالیت شرکت بزرگ کشتیرانی هند به انتقال نفت از ایران خاطرنشان کرد این شرکت در سال 2012 به دلیل ناتوانی در پوشش بیمه ای ،انتقال محموله های نفتی از ایران به هند را متوقف کرده بود.
    وی اظهار کرد هم اکنون میزان خرید نفت شرکت های هندی از ایران به بیش از 500 هزار بشکه در روز افزایش یافته است .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی