عصر بازار

تاکید آلمان بر تسریع در تعمیق روابط مالی با ایران

عصر اعتبار- به اته برامز معاون سخنگوی وزارت اقتصاد المان بر کوشش های کشورش برای تسریع بخشیدن به تعمیق روابط مالی با ایران تاکید کرد.

تاکید آلمان بر تسریع در تعمیق روابط مالی با ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا، وی در جلسه خبری دولت المان گفت: با لغو تحریم ها این روند خوب پیش میرود و ما نیز با اجرای توافق هسته ای در سطح اتحادیه اروپا راضی هستیم.
    برامز افزود: در چهارچوب حل و فصل مسائل مالی هم وزیر اقتصاد و هم معاون وی به ایران سفر کردند.
    مارتین شفر سخنگوی وزارت خارجه آلمان در پاسخ به سوالی در برلین مبنی بر تاکید رهبر انقلاب به اینکه همه تمام تحریم ها برداشته نداشته و امریکا به عهد خود پایبند نبوده است و کماکان مردم برداشته شدن تحریم ها را در زندگی.خود حس نمی کنند , اذعان کرد: از طرف آمریکا مشکلاتی در خصوص مسائل مالی وجود دارد که ان هم تحریم هایی است که خارج از تحریم های هسته ای است.
    وی گفت که ما این مشکلات را شناسایی کردیم و در حال مذاکره با دوستان امریکایی خود بر روی این مسائل کار میکنیم. واقعیت امر این است که هنوز تحریم هایی در امریکا وجود دارند که از دید برخی بانک ها یک ریسک بالقوه برای همکاری با ایران هستند. به همین دلیل بانک ها خود باید ارزیابی کنند که به چه نحوی در همکاری با ایران فعالی داشته باشند.
    این مقام آلمانی ادامه داد بانکهای شخصی خود باید تصمیم بگیرند و تحلیل کنند برای تحمل ریسک و فرصت های مالی با ایران و اینکه چه نوع معامله بانکی را انجام دهند و دولت المان و دیگر دولت های 1+5 خودشان به صورت مستقیم نمیتوانند روی این تصمیم بانک ها اعمال نفوذ کنند.
    این سخنگو تصریح کرد : وزارت خارجه المان مذاکراتی با بانک های المانی و اروپایی داشت که در همین راستا انگلیس و فرانسه نیز این کار را انجام دادند. این کار ما با این هدف بود که نشان دهیم هیچ مانعی برای بانک های اروپایی در تامین مالی و سرمایه گذاری در ایران وجود ندارد.
    وی بار دیگر مدعی شد که گروه 1+5 به تعهدات خود عمل کرده اند و گفت تمام کوشش ها برای لغو تحریم ها انجام شد. و ما نیز شواهد مشخصی داریم که این منجربه تعمیق روابط تجاری به ویژه میان المان و ایران شده است و مسیر تجاری ایران و المان مثبت و دو رقمی شده است که نتیجه توافق وین بود. دیگر دولت های 1+5 در بحث سرمایه گذاری در ایران فعال هستند.
    وی با اشاره به دو سفر وزیر خارجه المان و وزیر اقتصاد به ایران گفت که این نشانه علاقه المان به تجارت و سرمایه گذاری در ایران است.همچنین چندین هیات اقتصادی از المان به ایران در طی ماههای اخیر سفر کردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی