عصر بازار

قائم‌مقام نعمت‎‌زاده خبرداد؛

احتمال تمدید مهلت تسهیلات‌دهی به واحدهای تولیدی

عصر اعتبار- قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از احتمال تمدید طرح ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط خبرداد و گفت: هر واحد به طور میانگین یک میلیارد تومان تسهیلات از بانک دریافت می‌کند.

احتمال تمدید مهلت تسهیلات‌دهی به واحدهای تولیدی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، رضا رحمانی با حضور در برنامه تیتر امشب با بیان اینکه رونق تولید یکی از طرح‌های اقتصادی کشور است، گفت: حمایت از تولید ملی شاه‌بیت، راهبرد اصلی و کلیدواژه نجات اقتصاد ملی است و به همین دلیل، وزارت صنعت، معدن و تجارت اوایل امسال از طرف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، مسئولیت اجرای 7 برنامه را در کنار دیگر وظایف خود بر عهده گرفت که یکی از آنها طرح رونق تولید است.

    قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بر اساس این طرح، هفت هزار و500 واحد کوچک و متوسط و تعدادی از طرح‌های بالای 60 درصد پیشرفت، احیاء می‌شوند. این در حالی است که واحدهای دارای زیر 50 نفر نیرو، کوچک و زیر 100 نفر متوسط محسوب می‌شوند و تسهیلات طرح رونق تولید، قرار است فقط به واحدهایی اعطا شود که تنها مشکل آنها، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش است و واحدها نباید از نظر نیروی انسانی و بازار فروش، مشکلی داشته باشند.

    وی تصریح کرد: صِرف ثبت نام واحدها برای دریافت تسهیلات حقی را برایشان ایجاد نمی‌کند و فقط اعلان، مشکل‌دار بودن آنها است؛ ضمن اینکه تاکنون هر واحد به طور میانگین برای دریافت یک میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده و بر همین اساس، امسال برای حدود 10 هزار واحد کوچک و متوسط، تسهیلات در نظر گرفته شده ولی ممکن است این طرح برای سال آینده نیز ادامه یابد .

    قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید با بیان اینکه اکنون از نحوه همکاری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به بخش تولید راضی هستیم، افزود: در روزهای نخست اجرای این طرح از نحوه همکاری بانک‌ها راضی نبودیم؛ اما گلایه ما این است که سود تسهیلات اعطایی بالا بوده و فعلا بنا بر این نیست که به واحدهای صنعتی و معدنی موضوع طرح رونق تولید یارانه، اختصاص داده شود؛ اما ممکن است سیاست‌های تشویقی در نظر بگیریم.

    وی افزود: تا آخر شهریور مراحل عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات با این واحدها باید به پایان می‌رسد تا آن‌ها فرصت کافی برای استفاده از آن را در جهت رونق واحد مربوط و خروج از رکود داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی