عصر بازار

معرفی الگوهای عملی اقتصاد مقاومتی

از شغل نگهبانی یک جوان مهندس تا درآمد ماهانه ۴میلیون تومان در پرورش ماکیان

عصر اعتبار-یک جوان مهندس عمران که قبلا با درآمد ناچیز به شغل نگهبانی مشغول بود، با کمک بسیج سازندگی به پرورش ماکیان روی آورده و اکنون ماهانه ۴ میلیون تومان درآمد کسب می‌کند.

از شغل نگهبانی یک جوان مهندس تا درآمد ماهانه ۴میلیون تومان در پرورش ماکیان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، جاوید عبدالهی متولد 1365 داری مدرک تحصیلی لیسانس عمران است و شغل قبلی وی نگهبانی با حقوق ناچیز بود.

    این تولیدکننده نمونه گفت: بر اساس این‌که من علاقه زیادی به پرورش ماکیان داشتم و زمینی که از پدرم به ارث مانده بود، با برادرم شروع به ساخت سوله برای پرورش ماکیان کردیم که بعد از مدتی با پرداخت حق برادرم مدیریت اینجا را بر عهده گرفته و مستقل شدم.

    عبدالهی بابیان اینکه بعد از این که این مجموعه را احداث کردم، دیگر به نگهبانی فکر نمی‌کردم، افزود: بسیج سازندگی من را در راه اندازی این مجموعه بسیار یاری کرد و اخذ وام خوداشتغالی توانستم با خرید 3دستگاه جوجه‌کشی در کار پرورش ماکیان موفق باشم.

    وی بابیان این موضوع که از کار و حرفه خود بسیار راضی هستم، یادآور شد: بنده باعلاقه بسیار حتی شب‌ها ساعت 2 یا 3 بیدار می‌شوم، به پرنده‌ها سر میزم که دچار مشکل نشوند.

    این تولیدکننده نمونه گفت: انواع ماکیانی که در حال حاضر موجود است و پروش می‌دهیم شامل مرغ، خروس، بلدرچین، کبک، غاز، اردک و کبوتر هستند.

    وی در رابطه با تولید خود با اشاره به این موضوع که تولیدی که در هر دوره از بلدرچین‌ها داریم 10هزار عدد است، افزود: این بلدرچین‌ها بعد از 40 روز هر عدد به قیمت 3500 تومان فروخته می‌شود.

    عبدالهی بابیان اینکه تولید هر دوره خروس مجموعه وی 500 قطعه است، اظهار داشت: هر عدد خروس بعد از هر دوره شش‌ماهه به قیمت 25هزار تومان به فروش می رسد.

    همچنین تولید مرغ محلی نیز در هر دوره شش‌ماهه 500عدد است که این مرغ‌ها هر کدام به قیمت 20هزار تومان به فروش می‌رسد.

    جاوید عبدالهی تولیدی هر دوره 6 ماهه ی غاز و 4 ماهه ی اردک را به ترتیب 60 و 1500 عدد عنوان کرد و گفت: قیمت هر عدد غاز 45 هزار تومان و هر عدد اردک 15هزارتومان به فروش می رسد.

    همچنین در هر دوره 1000عدد کبک پرورش و هر کدام به قیمت 16هزار تومان فروخته می‌شود که طول هر دوره 5ماه است.

    این تولیدکننده نمونه حوزه اقتصاد مقاومتی افزود: مشکلات ما در حال حاضر نبود سوخت گاز و نبود مکانی برای فروش و قبول نکردن کشتارگاه برای کشتار بلدرچین‌ است.

    در حال حاضر مجموعه پرورش ماکیان عبدالهی سودی معادل هرماه 4میلیون برای وی دارد و برای 2نفر به به‌طور مستقیم و برای چند نیز به‌طور غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی