عصر بازار

شاخص کل بورس دوباره به کانال ۷۷ هزار واحد دست یافت

تکاپوی بازار برای انتخاب پیش‌روهای جدید

عصر اعتبار- بازار سهام امروز شاهد تقویت نسبی حجم و ارزش معاملات سهام به پشتوانه معامله‌گران اغلب حقیقی بود؛ بازاری که با نیم نگاهی به گروه معدنی‌ها و فلزات اساسی به دنبال انتخاب پیشروهای جدید در این بازار است.

شاخص کل بورس دوباره به کانال ۷۷ هزار واحد دست یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 12 مرداد ماه 95، با 442 واحد افزایش به رقم 77 هزار و 89 واحد رسید.

    شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 62 واحدی عدد 14 هزار و 145 واحد را برای خود تجربه کرد.

    امروز همچنین شاخص سهام آ زاد شناور با رشد 418 واحدی به عدد 86 هزار و 472 واحد دست یافت.

    شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 284 واحدی به رقم 54 هزار و 472 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 1114 واحد رشد عدد 165 هزار و 487 واحد را برای خود ثبت کرد.

    امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیکفس) با 8 واحد افزایش روی رقم 808 واحد ایستاد.

    بر اساس این گزارش معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت همراه اول با 134 واحد، پالایش نفت بندرعباس با 69 واحد و پالایش نفت اصفهان با 43 واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با 22 واحد، سایپا با 18 واحد و سرمایه‌گذاری سایپا با 12 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر محاسبه نماگر به دوش کشیدند.

    به گزارش فارس،‌ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 199 میلیارد تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن بیش از 925 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 74 هزار و 880 نوبت داد و ستد بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی ابادان،‌ساختمانی اصفهان، بیمه رازی، هپکو، سیمان سپاهان، پرمیت، بانک حکمت ایرانیان، بیمه میهن، شهرسازی و خانه‌ سازی باغ‌میشه از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های کارتن مشهد، حمل و نقل بین‌المللی فارس، اوراق مشارکت میدکو، اوراق مشارکت گل‌گهر،‌ا وراق گواهی سپرده عام گردشگری متوقف شدند.

    امروز همچنین 27 میلیون سهم آتیه داده‌پرداز در بازار فرابورس برای نخستین بار عرضه شد که به قیمت هر سهم 365 تومان کشف قیمت شد. سهمیه هر یک از معامله‌گران برخط در این عرضه اولیه امروز حداکثر 500 سهم بود.

    به گزارش فارس، امروز در نماد معاملاتی توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد 15 میلیون سهم به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان به صورت بلوکی جا‌به‌جا شد.

    در صنعتی دریایی ایران اما امروز 14.5میلیون سهم به رازش بیش از 4 میلیون سهم کد به کد شد.

    در توسعه معادن و فلزات نیز امروز 10 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد تومان کد به کد شد.

    امروز 6 میلیون سهم ایران ترانسفو نیز به ارزش بیش از 9.5 میلیارد تومان به صورت انتقالی جا‌به‌جا شد.

    بر اساس این گزارش امروز،‌در حالی گروه خودرویی‌ها با درجا زدن قیمت سهام شرکت‌های پیشرو این گروه مواجه بود که معامله‌گران بازار سهام در سایر گروه‌های بازار به دنبال پیشروهای جدید بازار بودند.

    در این میان گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها در حالی با غلبه تقاضا بر عرضه سهام روبرو شدند که انتشار خبرهای مثبت از بودجه‌های برآوردی برخی از شرکت‌های پیشرو در گروه معدنی‌ها و در عین حال اعلام برندگان نهایی مناقصه معدن سرب و روی مهدی‌آباد باعث شد تا صف خریدهای میلیونی در نمادهای پیشرو این گروه از جمله «کروی»، «فسرب»، «فاسمین» و سایر شرکت‌های حاضر در این گروه شکل گیرد.

    امروز در گروه پالایشی‌های بورس نیز افزایش تقاضای سهام از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی در کنار حمایت حقوقی‌ها باعث شد تا صف‌های خرید ناپایداری در این گروه شکل گیرد. در سایر گروه‌های معدنی نیز امروز بازار سهام شاهد تکاپوی خریداران سهام بود در این میان افزایش 9 درصدی نرخ زغال سنگ به رشد تقاضا در نماد معاملاتی برخی شرکت‌ها که این نرخ را پیش‌خور نکرده‌اند انجامیده است.

    در عین حال در گروه رایانه‌ای‌ها نیز امروز مرغام در حالی با افزایش تقاضا و شکل‌گیری صف خرید پایدار روبرو شد که زمزمه‌هایی از انعقاد قراردادهای جدید این شرکت با برخی بانک‌های دولتی به گوش می‌رسد.

    به گزارش فارس، بازار سهام امروز بازاری متعادل و پرتحرک بود که در این میان تکاپو برای یافتن لیدرهای جدید در گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها به شکل‌گیری صف خریدهای پایدار در این گروه انجامید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی