عصر بازار

خرید بیش از ۴۲۴ هزار تن گندم مازاد بر نیاز در لرستان

عصر اعتبار- سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی لرستان از خرید بیش از ۴۲۴ هزار تن گندم مازاد بر نیاز در استان خبر داد.

خرید بیش از ۴۲۴ هزار تن گندم مازاد بر نیاز در لرستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مهندس مهدی ملکی در جمع خبرنگاران مقدار گندم خریداری شده را از استان 424 هزار و 700 تن اعلام کرد و افزود: از این مقدار گندم خریداری شده 287 هزار و 649 تن آن شرکت غله و 137 هزار و 351 تن آن توسط مباشرین شرکت خریداری شده و بیشترین خرید مربوط به شهرستان‎های کوهدشت  با 85 هزار و 500 تن، ازنا 78 هزار تن و خرم‎آباد  54 هزار تن بوده است.

    وی با اشاره به گندم خریداری شده در سال گذشته تاکید کرد: در سال گذشته از ابتدای فصل خرید تا همین روز 256 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده بود و بر اساس آمار امسال نسبت به سال گذشته 70 درصد رشد داشته‎ایم.

    ملکی با بیان این‌که ظرفیت ذخیره سازی در استان رو به افزایش است، گفت: خوشبختانه امسال دو مرکز ذخیره سازی  در شهرستان نورآباد به بهره‌برداری رسیده است. سیلوی خوشه زرین دلفان با ظرفیت ذخیره سازی 40 هزار تن و انبار مکانیزه خوشه طلایی با ظرفیت ذخیره سازی 6 هزار تن فعالیت خود را آغاز کرده‎اند. در همین راستا ظرفیت ذخیره سازی استان از 563 هزار تن به 609 هزار تن افزایش داشته است .

    سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی لرستان ارزش ریالی مطالبات پرداخت شده کشاورزان را 111 میلیارد و 509 میلیون تومان بیان کرد و افزود: بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل جهت پرداخت مطالبات کشاورزان معرفی شده که در حال پرداخت مطالبات گندم‌کاران است.

    وی یادآور شد: به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی با احتساب 4 درصد افت مفید و 2 درصد افت غیرمفید 12705 ریال و برای هر کیلوگرم گندم دوروم با احتساب همین افت 13068 ریال به کشاورزان پرداخت می‎شود. هم چنین کشاورزانی که گندم خود را به سیلوها و مراکز خرید شرکت غله تحویل دهند به ازای هر کیلوگرم گندم 150 ریال کمک هزینه حمل به آنان تعلق می‎گیرد .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی