عصر بازار

مدیر کل امور مالیاتی لرستان مطرح کرد:

پرداخت وجوه ۱۲ میلیارد تومانی از محل عوارض ارزش افزوده به شهرداری بروجرد

عصر اعتبار- مدیر کل امور مالیاتی لرستان گفت: سال گذشته بیش از ۱۲ میلیارد تومان از محل عوارض ارزش افزوده به شهرداری بروجرد پرداخت شده است.

پرداخت وجوه ۱۲ میلیارد تومانی از محل عوارض ارزش افزوده به شهرداری بروجرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمدرضا محمدی اظهار کرد: میزان پرداختی امور مالیاتی استان لرستان به شهرداری این شهرستان از محل عوارض ارزش افزوده در سال گذشته در مقایسه با سال پیش از آن رشد 30 درصدی داشته است.

    وی با اشاره به دریافت ارزش افزوده از واحدهای تولیدی بر اساس فروش و رونق اقتصادی آنها عنوان کرد: بخشی از عوارض ارزش افزوده اخذ شده به منظور آبادانی شهرها به شهرداری‎ها پرداخت می‎شود.

    مدیر کل امور مالیاتی لرستان افزود: با توجه به تاثیر رکود اقتصادی بر دریافت عوارض ارزش افزوده از واحدهای تولیدی میزان عوارض دریافتی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

    محمدی ادامه داد: واحدهای تولیدی برخوردار از دفاتر مالی پس از اتمام سال مالی و ارائه اظهار نامه به امور مالیاتی می‎توانند، اسناد و دفاتر خود را به منظور بررسی زیان‎ده بودن واحد خود به این دستگاه ارائه دهند.

    وی با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی زیان‎ده از پرداخت عوارض ارزش افزوده معاف می‎شوند، خاطر نشان کرد: سیاست امور مالیاتی استان لرستان در راستای همکاری با واحدهای تولیدی همگام با استانداری است.

    مدیر کل امور مالیاتی لرستان تاکید کرد: تقسیط بدهی مالیاتی واحدهای تولیدی و بخشودگی 100 درصدی جرائم آنها در صورت پرداخت بدهی مالیاتی تا پایان شهریور ماه از جمله برنامه‎های در دستور کار این دستگاه در راستای کمک به واحدهای تولیدی است.

    محمدی تصریح کرد: بر اساس قانون واحدهای تولیدی و صنعتی فعال در شهرک‎های صنعتی می‎توانند، از بازه زمانی10 ساله معافیت مالی استفاده کنند که هم اکنون تعدادی از واحدهای تولیدی استان لرستان در این دوران معافیتی به سر می‎برند.

    وی با اشاره به زیان‎ده بودن و قرار گرفتن تعداد زیادی از واحدهای تولیدی استان لرستان در دوران معافیت مالیاتی یادآور شد: در حال حاضر90 درصد واحدهای تولیدی استان با توجه به موارد ذکر شده مالیاتی پرداخت نمی‎کنند.

    مدیر کل امور مالیاتی لرستان اظهار کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی استان تنها مالیات‎هایی را که بر اساس قانون مکلف به پرداخت آنها هستند، می‎پردازند که از آن جمله می‎توان به مالیات حقوق اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو