عصر بازار

مهم ترین ملاک مردم برای خرید بیمه نامه، برند شرکت هاست

مردم در حالت عادی توجهی به توانگری شرکت های بیمه ندارند

عصر اعتبار- عضو انجمن حرفه ای صنعت بیمه تاکید کرد که مهم ترین ملاک و اولویت مردم برای خرید بیمه نامه ها، برند شرکت هاست.

مردم در حالت عادی توجهی به توانگری شرکت های بیمه ندارند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از آیین، مهدی ردایی درباره اینکه اولویت مردم در خرید بیمه نامه ها برند شرکت ها، نوع خدمات یا قیمت بیمه نامه است، گفت: برند شرکت ها مهم ترین اولویت مردم در خرید بیمه نامه هاست و بعد از آن نوع خدمات در درجه دوم قرار می گیرد.

     

    وی در پاسخ به این سوال که نرخ بیمه نامه ها تا چه اندازه می تواند بر خرید بیمه نامه ها موثر باشد، اظهار داشت: قیمت همواره برای قشر ضعیف تر جامعه مهم بوده و حتی اختلاف 10 تا 20 هزار تومانی نیز در تصمیم گیری آنها ملاک عمل قرار می گیرد ولی در مجموع برند شرکت ها و خدمات برای مردم بسیار مهم است.

     

    عضو انجمن حرفه ای صنعت بیمه درباره اینکه توانگری شرکت ها و نداشتن شکایت از آنها در نهادهای نظارتی تا چه اندازه بر خرید بیمه نامه ها تاثیر دارد، گفت: اگر شکایت یا اختلافی درباره شرکت های بیمه رسانه ای شده باشد و مردم در جریان خبر آن قرار بگیرند، در تصمیم گیری مردم موثر است ولی در حالت عادی، مردم توجهی به این مسائل ندارند.

     

    ردایی ادامه داد: البته افراد حقوقی به ویژه شرکت های بزرگ در زمان عقد قرارداد با شرکت های بیمه به توانگری شرکت ها توجه دارند؛ همین طور برای شرکت های بیمه نیز عقد قرارداد با شرکت هایی که پیشتر دچار حادثه شده اند یا احتمال ریسک آنها بالاست، مورد توجه است.

     

    وی درباره دلایل پایین بودن گرایش مردم به خرید بیمه نامه های عمر و سرمایه گذاری گفت: در سال های اخیر خرید بیمه نامه های عمر و سرمایه گذاری رشد خوبی داشته است.

     

    ردایی درباره دلایل این موضوع اظهار داشت: خانواده هایی که دارای درآمد مناسب یا شغل آزاد هستند، بیشتر از بیمه نامه های عمر و سرمایه گذاری استقبال می کنند، زیرا بدنبال ساختن آینده ای بهتر برای خود هستند.

     

    عضو انجمن حرفه ای صنعت بیمه در عین حال تصریح کرد: بیمه نامه های آتش سوزی، مسئولیت و غیره تنها در صورتی مورد توجه و استقبال مردم قرار می گیرد که قانونی برای اجباری کردن آن وجود داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی