عصر بازار

برگزاری نخستین همایش توسعه توان حرفه‌ای صنعت بیمه کشور در تبریز

عصر اعتبار- مشاور مدیرعامل انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه کشور از برگزاری نخستین همایش توسعه توان حرفه‌ای صنعت بیمه کشور روز پنجشنبه ۱۴ مرداد جاری در سالن آمفی تئاتر پتروشیمی تبریز خبر داد.

برگزاری نخستین همایش توسعه توان حرفه‌ای صنعت بیمه کشور در تبریز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از آیین، محمدرضا نوتاش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این همایش با موضوع "ارتقاء توانمندی‌های حرفه‌ای شبکه فروش" را برگزار خواهد شد، اظهار داشت: یکی از عوامل موثر در فرآیند توسعه ملی، برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های تخصصی و حرفه ای است که اهمیت برگزاری آنها در جهت شناسایی معضلات و تنگناها و در نتیجه، ارائه راه حل‌هایی به منظور رفع آنهاست.

    وی افزود: این همایش روز پنجشنبه علاوه بر بخش افتتاحیه دارای سه پانل اختصاصی است، که پانل اول به بازاریابی و مشتری‌مداری (تبلیغات، تکنیک‌ها و روش‌های بازاریابی و فروش، اصول و فنون ارتباط و مذاکره و تکریم مشتریان و بیمه‌گذاران و ...) اختصاص دارد؛ و عناوین پانل دوم  و سوم به ترتیب «آشنایی و بررسی مباحث مالیاتی مرتبط با شبکه فروش بیمه (مالیات بردرآمد و ارزش افزوده و ...» و «رفتار حرفه‌ای شبکه فروش (قانون‌مداری، رقابت سالم و پیشگیری از نرخ‌شکنی‌های نادرست، تقلبات و تخلفات) است».

    مشاور مدیرعامل انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه کشور تاکید کرد: هر یک از این سه پانل می‌بایست زمینه ارتقاء و توانمند شدن عوامل فروش بیمه شامل شعب، کارگزاران، نمایندگان، بازاریابان را در پی داشته باشد و مخاطبان بتوانند هم از نظر رفتار مناسب با مشتریان و هم از جنبه بازاریابی و فروش، دانش خود را افزایش دهند؛ علاوه بر این توانایی خود در انجام امور حسابداری و تنظیم اظهارنامه مالیاتی ارتقا داده و رفتار قانون مدار و حرفه ای را فرا گیرند. و از نرخ‌شکنی و رقابت ناسالم دوری کنند.

    نوتاش در عین حال خاطرنشان ساخت: کنفرانس‌ها و همایش‌های حرفه‌ای که در درون یک صنعت مشخص اتفاق می‌افتد، تجلی تلاش اعضاء آن صنعت برای برقراری ارتباط میان اعضا در جهت تبادل اندیشه و اشتراک دانش، ارائه یافته‌ها و نظریه‌های جدید و نهایتا کمک به رشد دانش و حرفه‌ای‌گری است.

    دبیر همایش توسعه توان حرفه‌ای صنعت بیمه کشور اذعان داشت: با توجه به گستردگی زمینه‌های حرفه‌ای‌گری و نیاز روزافزون به تبادل نظر و گسترش اندیشه‌های نو در صنعت بیمه، انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه، با حمایت سندیکای بیمه‌گران و شرکت‌های بیمه و همکاری شرکت پویا تدبیر تبریز در نظر دارد برای نخستین بار همایش توسعه توان حرفه‌ای صنعت بیمه با موضوع ارتقاء توانمندی‌های حرفه‌ای شبکه فروش" را برگزار کند.

     

    وی با بیان اینکه چنین همایش هایی در رابطه با صنعت بیمه در سطح استان‌ها به ندرت اتفاق می افتد گفت: انجمن قصد دارد در سال 95، دو الی سه همایش با موضوعات متنوع و مورد نیاز صنعت بیمه در برخی استان‌ها برگزار نماید و این روند را برای سال 96 با چهار همایش (یک همایش در هر فصل) و در سال 97 با دو همایش در هر فصل، در استان‌های منتخب ادامه دهد.

    نوتاش اضافه کرد: بدین ترتیب در پایان برنامه ششم توسعه، در هرسال حداقل یک همایش در هر استان و در مجموع 30 همایش در سال با موضوعات مختلف، متناسب با شرایط ملی و منطقه ای برگزار می شود تا خلا همایش های بیمه ای در استان ها در برطرف شده و آموزش های بیمه ای سراسری شود.

    مشاور مدیرعامل انجمن حرفه ای صنعت بیمه کشور یادآور شد: با این اقدام در همه استان ها مجریان قوی و مدرسین ماهر و آشنا به دانش روز بیمه ای تربیت شده و فرهنگ بیمه ترویج بیشتری پیدا کند.

    وی افزود، این همایش ها به پتانسیل های استان برگزارکننده و شرایط روز صنعت بیمه بستگی دارد و عناوین آن ها بسته به شرایط ذکرشده تعیین می شود. بعنوان مثال، در استان های جنوبی ممکن است تمرکز بر عناوینی همچون بیمه های دریایی، انرژی و در استان هایی که قطب گردشگری هستند، عناوین توریستی یا موضوعات مربوط به بیمه های زندگی انتخاب شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی