عصر بازار

رییس گروه مالی گردشگری:

خدمت گردشگری به اقتصاد ایران از درآمد نفت با ارزش‌تر است

عصر اعتبار- رییس گروه مالی گردشگری گفت: حمایت از رشد و توسعه صنعت گردشگری مطالبه جدی فعالان این بخش از دولت است.

خدمت گردشگری به اقتصاد ایران از درآمد نفت با ارزش‌تر است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مهدی جهانگیری نایب رییس اتاق بازرگانی تهران و رییس گروه مالی گردشگری بانک گردشگری در نشست جامعه تور گردانان ایران گفت: بخش خصوصی طی سال گذشته 8 میلیارد دلاار ارز آوری داشته است که این رقم با 35 درصد از درآمد دولت از فروش نفت مطابقت می‌کند. در حالی‌که بخش خصوصی توان این اندازه ارزآوری را دارد دولت باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشد.

    وی افزود: اگر بنا داریم که اقتصاد کشور را به جایگاهی برسانیم که بی‌نیاز از درآمد نفتی باشیم باید توسعه و رشد صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت ارز آور مورد توجه ویژه و اساسی قرار گیرد. در واقع رسیدن به اقتصاد غیر نفتی بدون ابزار و ساختار متناسب عملا امکان‌پذیر نیست و امروزه این ابزار صنعت گردشگری است.

    رییس گروه مالی گردشگری تاکید کرد: من اعتقاد دارم خدمتی که فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری به اقتصاد ایران انجام می‌دهند از درآمد 40 میلیونی نفت نیز با ارزش‌تر است چرا که با توسعه گردشگری صلح و امنیت را برای ایران به ارمغان می‌آورند.

    نایب رییس اتاق بازرگانی در ادامه خاطر نشان کرد: ما در اتاق بازرگانی این مطالبه را از دولت داریم که از توسعه صنعت گردشگری حمایت اساسی شود. در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده که رشد گردشگری ایران 5 برابر شود به عبارت دیگر اگر اکنون سالانه 5 میلیون توریست وارد ایران می‌شوند، باید تا پایان برنامه ششم این رقم به 20 میلیون توریست در سال برسد این ممکن نیست مگر با جذب سرمایه‌گذاری؛ در حال حاضر سرمایه‌گذار بخش گردشگری با موانع جدی روبه‌رو است. ساخت هتل به عنوان مهم‌ترین زیر ساخت صنعت گردشگری هزینه‌های هنگفتی اعم از هزینه زمین، ساخت و ساز و عوارض شهرداری طلب می‌کند. انتظار داریم با حمایت دولت و شهرداری موانع سرمایه‌گذاری و ساخت هتل در صنعت گردشگری هموارتر شود.

    جهانگیری اظهار کرد: باید انقلابی در توسعه و رشد صنعت گردشگری رخ دهد و این موضوع و ایجاد نهضت ملی گردشگری حمایت و کمک جدی قوای سه‌گانه را می‌طلبد. یکی از مهمترین مواردی که به رفع ایران هراسی کمک می‌کند توسعه گردشگری و حضور توریست در کشور است. امیدواریم این موضوع به عنوان یک اولویت جدی در دستور کار دولت قرار گیرد.

    در این مراسم حسن قشقاوی معاون وزیر امور خارجه، مسعود سلطانی‌فر معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری، ولی‌الله افخمی، معاون وزیر صنعت و رییس سازمان توسعه تجارت و نصرالله پژمان‌فر رییس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز حضور داشتند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو