عصر بازار

سرمایه گذاری ژاپن در سه طرح بزرگ در سیستان وبلوچستان

عصر اعتبار- استاندار سیستان وبلوچستان گفت: ژاپن اجرای ۶ طرح بزرگ سرمایه گذاری را به زودی در کشور آغاز می کند که سه طرح آن در سیستان وبلوچستان به اجرا درمی آید.

سرمایه گذاری ژاپن در سه طرح بزرگ در سیستان وبلوچستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علی اوسط هاشمی روز چهارشنبه در نشست توسعه صادرات غیرنفتی و ساماندهی مبادلات مرزی در زاهدان اظهار داشت: این سه طرح شامل احداث فرودگاه بین المللی، توسعه بندر چابهار و راه آهن چابهار به سرخس است.
    وی ادامه داد: 10 میلیارد دلار اعتبار 6 طرح بزرگی است که کشور ژاپن در ایران اجرا می کند.
    وی با اشاره به ایجاد دبیرخانه اجلاس استانداران مرزی در زاهدان گفت: ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس استانداران مرزی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در این شهرستان برای ما یک فرصت استثنایی به وجود می آورد تا در راستای توسعه استان گامهای موثری برداریم.
    استاندار سیستان و بلوچستان افزود: تداوم برگزاری نشست های استانداران مرزی ایران و والیان ولایت مرزی افغانستان در توسعه تعاملات بین 2 کشور نقش موثری ایفا می کند.
    هاشمی بیان کرد: مسئولان سیستان و بلوچستان باید مطالعات گسترده ای در ایالت های هندوستان نیز انجام دهند تا بتوانیم با آنها ارتباط تجاری برقرار کنیم.
    وی تصریح کرد: کشورهای پاکستان، هندوستان، افغانستان و ایران با محوریت استان سیستان و بلوچستان می توانند با ایجاد یک بازارچه بزرگ با یکدیگر مبادلات تجاری برقرار کنند.
    وی ادامه داد: یک میلیارد دلار صادرات به این کشورها را هدف گذاری کنیم و در این زمینه باید تمام بسترهای سیستان و بلوچستان آماده شود تا بتوانیم به اهداف خود در توسعه استان برسیم.
    استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بدون نقش آفرینی کشورهای همسایه نمی توانیم راه توسعه در استان را فراهم کنیم بنابراین باید در این زمینه به بهترین شکل نقش ایفا کنیم.
    هاشمی خاطر نشان کرد: بازار افغانستان ظرفیت خوبی در بخش شیلات دارد بنابراین توجه جدی به این ظرفیت و احداث سردخانه در مرز برای صادر کردن ماهی و سایر آبزیان به صورت تازه و هفته ای به این کشور از اهمیت خاصی برخوردار است.
    وی ادامه داد: تیم امنیتی و اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان محل هایی را در مرز بین ایران و کشورهای افغانستان و پاکستان شناسایی کنند تا افراد بدون ویزا بتوانند با هم مبادلات تجاری برقرار کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی