عصر بازار

ایران و اندونزی برای تحقق تجارت ۲ میلیارد دلاری برنامه ریزی کنند

عصر اعتبار- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز می گوید، با توجه به ظرفیت های همکاری ایران و اندونزی، دو طرف می توانند برای رسیدن حجم مبادلات تجاری شان به ۲ میلیارد دلار در سال برنامه ریزی کنند.

ایران و اندونزی برای تحقق تجارت ۲ میلیارد دلاری برنامه ریزی کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا،جمال رازقی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار با «اوکتاویانو علیمودین» سفیر اندونزی در تهران افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در اندونزی و از آنجایی که این کشور از تولیدکنندگان بزرگ نفت در آسیای جنوب شرقی به شمار می آید، می تواند بستر مناسبی برای صدور خدمات فنی مهندسی در حوزه انرژی باشد.
    وی عضویت اندونزی در سازمان اوپک و جایگاه حساس آن در بازار بین المللی انرژی را موضوعی مهم خواند و بر ضرورت توسعه روابط بین دو کشور در این حوزه و بخش فناوری، تاکید کرد.
    رازقی همچنین بر گسترش روابط تجاری بین دو کشور به ویژه در حوزه میوه و سبزی، کاغذ و صادرات فرآورده های پتروشیمی، قیر و مواد اولیه صنایع کانی غیر فلزی و شیمیایی تأکید کرد.
    به گفته این فعال اقتصادی، اندونزی با شش هزار جزیره مسکونی بزرگترین مجمع الجزایر جهان بوده و به دلیل بارش های موسمی، از شرایط خاص طبیعی برخوردار است و از طرفی جز کشورهای مهم گروه جی 20 محسوب می شود و می تواند در راستای توسعه گردشگری اسلامی مورد توجه قرار گیرد .
    رییس اتاق شیراز ویژگی های اقتصاد اندونزی را زمینه مناسبی برای توسعه مبادلات بین دو کشور دانست و افزود: نظام تجاری اندونزی در بخش های صنعت و کشاورزی به طور کامل باز بوده و میانگین نرخ تعرفه کمتر از 7 درصد محاسبه می شود. از سویی با توجه به موافقتنامه های دو جانبه موجود و چند جانبه آ.سه.آن، این کشور می تواند از بازارهای مهم صادراتی ایران باشد.
    وی ادامه داد: ذخایر جنگلی اندونزی که دومین جنگل های استوایی جهان را با وسعت 120 میلیون هکتار در خود جای داده است پتانسیل مناسبی برای تامین مواد اولیه سلولزی به ویژه کائوچوی مورد نیاز صنایع داخلی خواهد بود .
    اوکتاویانو علیمودین سفیر اندونزی در تهران نیز بر توسعه روابط تجاری بین دو کشور در زمینه واردات انواع خرما ، تبادل سرمایه گذار و همچنین معرفی توانایی های اندونزی در زمینه صادرات انواع محصولات دریایی، مواد معدنی و میوه های گرمسیری و منسوجات تاکید کرد.
    سفیر اندونزی اعلام کرد، در مدت کوتاهی تفاهمنامه های سرمایه گذاری مشترک بین شرکت های ایرانی و اندونزیایی در حوزه نفت و گاز امضا خواهد شد.
    به گزارش ایرنا، ایران با صادرات قیر، انواع گاز، خرما و چای به اندونزی و این کشور با صادرات محصولات سلولزی به ویژه کاغذ و مقوا به ایران شرکای تجاری یکدیگر هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی