عصر بازار

رئیس اداره حقوقی آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد:

ممنوعیت قانون معاوضه برای املاک دولتی

عصر اعتبار- رئیس اداره حقوقی آموزش و پرورش مازندران گفت: قانون معاوضه برای املاک دولتی در هیچ کجا پیشنهاد نمی‌شود و ممنوع است.

ممنوعیت قانون معاوضه برای املاک دولتی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، اسحاق یعقوبی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان با اشاره به املاک بلا‌ءاستفاده متعلق به آموزش و پرورش، اظهار کرد: با توجه با اینکه این فضاها جزو املاک دولتی است بنابراین مشمول قوانین املاک دولتی می‌شود.

    وی با بیان اینکه کلیت فروش فضاهای بدون استفاده آموزش و پرورش هر ساله در قالب بخشنامه ابلاغ می‌شود، افزود: در سال‌های اخیر دولت قید و بندهایی پیشنهاد داد و بندهای جدیدی به این بخشنامه اضافه کرد که یکی از آنها تغییر کاربری املاک بلا‌ءاستفاده است.

    رئیس اداره حقوقی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به ماده 6 قانون الحاق مبنی بر اینکه قانون‌گذار اجازه فروش این املاک را به دولت داده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خود دولت متولی فروش املاک دولتی هست بنابراین همکاری شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شوراها را می‌طلبد و آموزش و پرورش نیز در این زمینه آمادگی خود را اعلام می‌دارد.

    این مسؤول در مورد جابه‌جایی مدرسه هچیرود نیز بیان کرد: در مورد مدرسه هچیرود به دلیل اینکه هیچ ‌کجا از قانون معاوضه برای املاک دولتی پیشنهاد نمی‌شود و ممنوع است مگر در صورتی‌ که طرح مصوب عمرانی داشته که به تأیید بالاترین مقام دستگاه اجرایی رسیده باشد   در این‌صورت دستگاه اجرایی می‌تواند نسبت به واگذاری اقدام کند.

    یعقوبی درباره تغییر کاربری فضاهای کاربری بدون استفاده نیز خاطرنشان کرد: در این باره نیز قانون‌گذار به دستگاه‌های دولتی ابلاغ کرد که برای فروش نیاز به سند ثبتی دارند اما برای آموزش و پرورش این قانون مستثنا است و بدون سند ثبتی نیز قابلیت فروش دارد.

    وی گفت: در زمینه تغییر کاربری نیاز به همکاری بیشتر است و اگر این مشکل برطرف شود بسیاری از مدارس بلااستفاده قابل فروش می‌شود.

    *کیفیت ضعیف خودورهای سرویس مدارس دانش‌آموزان

    محمدکیا کجوری شهردار هچیرود نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در حوزه هچیرود حمل و نقل یکپارچه‌ای که در حوزه شهرستان حضور یابد وجود ندارد، گفت: در به‌کار گیری از سرویس مدارس مشاهده می‌شود که عموم خودروها کیفیت ضعیفی دارد و تعداد دانش‌آموزان از پنج نفر به بالا است که براساس ضوابط ترافیکی ممنوع است.

    *جدی گرفتن طرح مدارس مروج سلامت

    مدیر شبکه بهداشت و درمان چالوس نیز با اشاره به طرح مدارس مروج سلامت، گفت: این طرح در اوایل تعابیر اشتباهی شد و مدارسی که مشکلات بهداشتی داشت معرفی می‌شدند.

    حدیث گردکلی با تأکید بر اینکه این طرح با هدف تأمین اعتبار برای اصلاح اجرا می‌شود، بیان کرد: با توجه به کسب امتیاز بالا در این حوزه در شهرستان رایزنی‌های لازم صورت گرفت و مدارس با کیفیت بالا معرفی شدند.

    وی با بیان اینکه در چالوس مدارس مروج سلامت زیادی وجود دارد، تأکید کرد: باید برای کسب امتیاز و ارتقای تعداد ستاره مدارس در این حوزه تلاش شود و مدارسی که اکنون دارای دو ستاره هستند می‌توان با رفع موانع بهداشتی این تعداد را ارتقا داد.

    مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالوس رفع موانع بهداشتی و بازسازی فضای فیزیکی و ظاهری مدارس را امری مهم خواند و اظهار کرد: با توجه به اینکه مدارسی که مشکل دارند از اعتبارات خاصی برخوردار نیستند که باید جلب مشارکت صورت بگیرد تا این مدارس از این فضا در بیاید.

    وی در پایان گفت: در بحث مدارس مروج سلامت شهرستان چالوس امتیاز پایینی دارد که نیاز به خرد جمعی برای خروج از مشکلات است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو