عصر بازار

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خبر داد:

اجرای قانون معافیت مالیاتی برای شرکت‌ها

عصر اعتبار- رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: مشکل اجرایی نشدن قانون معافیت مالیاتی برای برخی شرکت‌ها از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان که سال‌هاست دردسرساز بوده، از ابتدای امسال برطرف شده است و همه شرکت‌های دانش‌بنیان از امتیاز معافیت مالیاتی برخوردار شده‌اند.

اجرای قانون معافیت مالیاتی برای شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ناصرعلی سعادت  از شکستن طلسم 10 ساله «وام وجوه اداره شده» توسط پیگیری‌های نظام صنفی رایانه‌ای و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده موفق شدیم اختصاص وام وجوه اداره شده را برای درخواست‌کنندگان آن بعد از گذشت 10 سال دوباره آغاز کنیم و تاکنون در خصوص تخصیص این وام مبلغی بالغ بر 700 میلیارد ریال به شرکت‌ها در کل کشور توزیع و تحویل داده شده است.

    رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در ادامه اشاره‌ای نیز به صندوق حمایت و توسعه صنایع الکترونیک و کامپیوتری داشت و خاطرنشان کرد: طبق توافق منعقد شده، رسیدگی و پیگیری همه پرونده‌های متقاضی برای این وام به نظام صنفی رایانه‌ای داده شده است و تلاش شده تا زمان بازپرداخت و درصد سود مشارکتی برای این وام‌ها به گونه‌ای باشد که شرکت‌ها بتوانند با مشکلات مالی کمتری توسعه پیدا کنند.

    سعادت با اشاره به برنامه‌ها و اهداف کلی سازمان نظام صنفی در سال جاری تصریح کرد: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و به جریان انداختن کارهای نیمه‌تمام از جمله همین تسهیلات گفته شده که سال‌ها بود تصویب شده ولی اجرایی نشده بود، از اولویت برنامه‌های این سازمان است که خوشبختانه از نتایج پیگیری‌های انجام شده این بوده است که همه شرکت‌های دانش‌بنیان از ابتدای امسال مشمول قانون معافیت مالیاتی شده‌اند.

    وی از اجرای برنامه معافیت مالیاتی برای برخی از شرکت‌های نرم‌افزاری از ابتدای امسال خبر داد و افزود: به برخی شرکت‌های نرم‌افزاری که با اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت به نوعی صنعتگر محسوب می‌شدند، وعده‌هایی از قبیل معافیت مالیاتی و برخی حقوق و مزایا داده می‌شد ولی به مرحله اجرایی نمی‌رسید، ولی از ابتدای امسال معافیت مالیاتی برای چندین شرکت انجام شده و طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، از سال آینده همه شرکت‌های دارای شرایط ویژه و شرکت‌های دانش‌بنیان مشمول قانون معافیت مالیاتی خواهند شد و مشکل اجرایی نشدن قانون معافیت مالیاتی خصوصا برای برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان دردسرهای عدیده‌ای را در پی داشت که با پیگیری‌های انجام شده و درخواست‌های لازم از وزارت امور مالیاتی توسط این سازمان این مشکل نیز به طور کامل حل شد.

    سعادت با بیان اینکه شرکت‌های فعال در بخش فناوری اطلاعات استان زنجان در نمایشگاه الکامپ این استان حضور شایسته داشته‌اند و تبلور این حضور و فعالیت، رساندن استان به هدفی است که به دنبال آن است، تصریح کرد: باید بتوانیم تولید محصولات نرم‌افزاری و بازار فناوری اطلاعات را در استان داشته باشیم و بتوانیم از قواعد و قوانین متعددی که در این حوزه وجود دارد برای دخالت و حمایت بخش خصوصی استفاده کنیم.

    رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: با توجه به شرکت‌ها و ظرفیت‌هایی که در استان زنجان دیده می‌شود، این استان پتانسیل تبدیل شدن به قطب برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات ایران را دارد و استان زنجان به حق شایسته نام‌گذاری برای قطب برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات کشور شدن و کسب این امتیاز را داشته است.

    او با اشاره به اینکه حمایت اصلی این سازمان از شرکت‌ها و بخش‌های فعال در این بخش جلوگیری از کوچ متخصصان استانی به مرکز و پایتخت کشور است، اظهار کرد: باید بتوانیم شرایط را برای فارغ‌التحصیلان جوان استانی فراهم کنیم و شرکت‌هایی با توانمندی بالا که بتوانند عهده‌دار حقوق و مزایای این افراد باشند در سطح استان‌ها ایجاد کنیم تا از کوچ افراد جلوگیری کنیم. همچنین باید بتوانیم شرکت‌های سرمایه‌گذار را با این شرکت‌های تولید و عرضه‌کننده محصولات آشنا کنیم و شرکای تجاری را برای حمایت از محصولات تولیدی توسط شرکت‌های نرم‌افزاری پیدا کنیم.

    سعادت افزود: تلاش‌های زیادی در راستای حمایت از فعالان حوزه فناوری اطلاعات در بحث اختصاص وام برای کسب و کارها انجام شده است. همچنین تلاش شده تا تصمیم‌گیری و تایید درخواست متقاضیان این وام‌ها در داخل نظام صنفی رایانه‌ای شکل بگیرد و از پراکندگی‌ها جلوگیری شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو