عصر بازار

از سوی استاندار خراسان جنوبی

بانک‌ها موظف به بررسی رسیدگی اعتبارات به طرح‌های صنعتی شدند

عصر اعتبار- بانک‌های استان باید ظرف یک هفته، سطح میزان رسیدگی ریالی اعتبارات به طرح‌های صنعتی را بررسی و اعلام نتیجه کنند.

بانک‌ها موظف به بررسی رسیدگی اعتبارات به طرح‌های صنعتی شدند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، سید علی‌اکبر پرویزی شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار داشت: بانک‌ها ظرف یک هفته باید میزان رسیدگی ریالی در استان به طرح‌ها را بررسی و راهکارهای لازم را ارائه دهند.

    وی خطاب به مسؤولان بانک‌ها، افزود: مدیران بانک‌ها باید هرچه سریعتر پرونده پروژه‌هایی را که نیاز به تسهیلات برای راه‌اندازی دارند را بررسی و به استانداری گزارش دهند.

    استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید در راستای تسهیل امورات بانکی قدم برداشت، ادامه داد: دولت آمادگی لازم برای همکاری با بانک‌ها را دارد تا بتوان تسهیلات لازم برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی و رفع مشکلات واحدهای موجود در اسرع وقت گام بردارد.

    پرویزی تصریح کرد: مدیران باید سعی کنند پروژه‌های ملی و بزرگ در استان مانند سیمان باقران و کک طبس را هرچه سریعتر تأمین اعتبار کنند تا ضمن راه‌اندازی این طرح‌ها، آثار و پیامدهای مثبت آن عاید مردم شود.

    وی از بانک‌ها خواست موانع پیش‌رو در اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی که قبلا دچار مشکل شده‌ و تعطیل شده‌اند، را بررسی کنند.

    استاندار خراسان جنوبی از پرداخت یارانه در حوزه صنعت خبر داد و افزود: آمادگی داریم تا به هر نحو ممکن بتوانیم واحدهای صنعتی استان را فعال کنیم و بخشی از خسارات وارده به صنعتگران را، از محل یارانه لحاظ شده در بودجه استان پرداخت کنیم.

    پرویزی از حضور هیأت تجاری افغانستان به ریاست والی هرات در هفته آینده به استان خبر داد و گفت: کشور افغانستان خرید سیمان خود را از پاکستان متوقف کرده و قصد انعقاد قرار داد خرید سیمان از ایران را دارد که باید هرچه سریعتر کارخانه سیمان باقران تامین اعتبار و راه‌اندازی شود تا بتوان نیاز کشور افغانستان را تامین کند و ارزآوری بالایی را عاید کشور کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی