عصر بازار

ورود تسهیلات کم بهره به بازار مسکن، افزایش معاملات را رقم می زند

عصر اعتبار- یک کارشناس مسکن گفت: وضعیت افزایش معاملات مسکن بستگی به شرایط اقتصادی کشور دارد و اگر دسترسی آسان مردم به تسهیلات فراهم نشود ،تغییری در بازار به وجود نمی آید.

ورود تسهیلات کم بهره به بازار مسکن، افزایش معاملات را رقم می زند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از جوان،  اظهار داشت: وضعیت افزایش معاملات مسکن به شرایط خاص اقتصادی کشور و عواملی همچون تعیین تکلیف واحدهای مسکن مهر و ارائه تسهیلات با شرایط آسان بستگی دارد. 

    وی در ادامه از افزایش 4 الی 5 درصدی معاملات مسکن خبر داد و عنوان کرد: باتوجه به فصل جابه جایی، معاملات مسکن رشد قابل توجهی داشته و این درحالیست که باتوجه به رکود حاکم برکشور اگر تسهیلات به مردم به شیوه مناسب تری ارائه شود این مشکل مرتفع خواهد شد.

    این کارشناس مسکن در ادامه با اشاره به اینکه نیاز مردم به مسکن زیاد است تصریح کرد: درحال حاضر حدود 4 الی 5 میلیون واحد مسکونی درکشور نیاز است اما عدم قدرت خرید مردم باعث شده که رکود در بازار درجا بزند.

    بهرویان در ادامه یادآور شد: متاسفانه تاکنون وزارت راه و شهرسازی دراین زمینه اقدام موثر و کارسازی انجام نداده و اگر بتواند دراین راستا حرکتی انجام دهد قدرت خرید مردم بهبود خواهد یافت.

    وی در ادامه از احتمال افزایش معاملات مسکن بین 20 تا 40 درصدی خبر داد و تصریح کرد: زمانی این امر محقق می شود که یک سیاست و اقدام مناسبی صورت گیرد.

    مسکن به یک معضل ملی در کشور تبدیل شده است

    محمد علی مددی کار شناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص خروج رکود مسکن در کشور گفت : با بررسی های انجام شده بر روی کمبودهای کشور، مشخص شده در حال حاضر  چند میلیون از افراد جامعه نیاز به خانه دارند ، اما متاسفانه پروژه مسکن مهر با موفقیت رو به رو نشد و مسکن در چند سال اخیر به یک معضل اصلی و ملی در ایران تبدیل شده است .

    وی افزود :دولت می تواند با ارائه وام های کم بهره به ساماندهی زندگی مردم و کاهش نیاز به مسکن  کمک می کند تا بازار از رکود به وجود آمده خارج شود .

    مددی در پاسخ به اینکه تجربه دیگر کشورها در خصوص خروج از رکود چه بوده اظهار داشت : در اکثر کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه ، تامین مسکن یکی از اولویت های دولت  محسوب می شود ، امیدواریم در کشور ما نیز تامین مسکن و خروج از رکود بازار از اصلی ترین اهداف اقتصادی تلقی شود و راهکارهای مناسب و کارا در این حوزه به اجرا درآید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو