عصر بازار

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل:

پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اشتغالزا در اولویت بانک توسعه تعاون اردبیل است

عصر اعتبار- مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل گفت: پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط اشتغالزا رویکرد اصلی ما است که در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل آن را به جد دنبال می‌کنیم.

پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اشتغالزا در اولویت بانک توسعه تعاون اردبیل است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، مسعود کردستانی پیش از ظهر امروز به‌مناسبت هفتمین سالگرد تأسیس بانک توسعه تعاون در نشست با جمعی از خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: بانک توسعه تعاون از سال 88 فعالیت خود را آغاز کرده که مهمترین رویکرد آن تخصیص منابع و کمک به تأمین سرمایه، کارآفرینان و افراد جویای کار به منظور ایجاد اشتغال و ارتقای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های رقابتی بخش تعاون در سطح ملی و بین المللی است.

    وی بیان کرد: تشویق و تقویت اشخاص حقیقی و حقوقی برای سرمایه‌گذاری به شکل تعاونی و نوآوری و ابداع در زمینه نهاد سازی مالی تعاونی و توسعه فرایندهای شغلی و حرفه‌ای و کمک به توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور از طریق توسعه بخش تعاونی و فراهم کردن زمینه‌های عدالت اجتماعی بر اساس برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله رویکردهای اصلی بانک توسعه تعاون است.

    مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل گفت: پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط اشتغالزا رویکرد اصلی ما است که ما در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به جد دنبال می‌کنیم.

    وی کمک به حضور فعال و ایفای نقش موثر تعاونی‌ها در بازار بورس، سرمایه و بازارهای بین المللی از جمله اهداف بانک توسعه تعاون بیان کرد.

    مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل با اشاره به  اقدامات مهم بانک توسعه تعاون در سال‌های گذشته عنوان کرد: بانک توسعه تعاون به عنوان تنها بانک تخصصی بخش تعاون در نظام بانکی با  توزیع هدفمند منابع در توسعه بخش تعاون نقش موثری را انجام می‌دهد.

    کردستانی یادآور شد: این بانک همسو با سیاست‌های دولت و اسناد بالا دستی از جمله سند چشم‌انداز، برنامه 5 ساله پنجم و سیاست‌های اصل 44 و ایفای نقش در اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است گام برداشته و در صدد ارتقاء ظرفیت تسهیلات‌دهی بوده که آمار  تسهیلات پرداختی در استان نشانگر این واقعیت است.

    * افزایش 45 درصدی منابع سپرده‌ای بانک توسعه تعاون در اردبیل

    کردستانی تصریح کرد: بانک توسعه تعاون با تجهیز فرایند خدمات‌رسانی خود به بانکداری الکترونیکی توانسته جامعه هدف خود را گسترش داده و با ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه شبکه تلاشی محسوس در  گسترش کمی و کیفی خدمات به مشتریان و تعاون‌گران نقش خود را به خوبی انجام دهد.

    مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل یادآور شد: طی یک سال اخیر منابع سپرده‌ای استان اردبیل بیش از 45 درصد رشد داشته که این نشان از تلاش خستگی‌ناپذیر همکاران بنده در اقصی نقاط استان اردبیل است و در پایان سال گذشته بانک توسعه تعاون استان اردبیل از نظر ارزیابی عملکرد رتبه اول کشوری را به دست آورد.

    کردستانی به خدمات ارائه شده در توسعه بانک تعاون اشاره کرد و افزود: بانک توسعه تعاون طیف وسیعی از خدمات متنوع  بانکی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد براساس بسته‌های سیاستی و نظارتی بانک مرکزی در قالب قراردادهای عقود اسلامی انواع تسهیلات اعتباری در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرار می‌دهد.

    وی عنوان کرد: بانک توسعه تعاون استان اردبیل موفق شده است به واحدهای تولیدی، خدماتی و بازرگانی برای تهیه مواد اولیه، لوازم یدکی، ماشین‌آلات، تأسیسات، زمین و سایر کالاها و خدمات مورد احتیاج این واحدها تسهیلاتی را پرداخت کند.

    مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل با بیان اینکه در تأمین نیازهای خانوارها برای تهیه مسکن، کالاهای بادوام و مصرفی و خدمات، پرداخت تسهیلات در قالب حد اعتباری اقداماتی را انجام دادیم، تصریح کرد: بانک توسعه تعاون به منظور تسهیل در مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری و کمک به رونق فعالیت‌های بازرگانی و سرمایه‌گذاری انواع ضمانت نامه بانکی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر می‌کند.

    کردستانی این ضمانت‌نامه‌ها را شامل  ضمانت‌نامه شرکت در مناقصه و مزایده، حسن انجام کار، حسن اجرای تعهدات ناشی از قرارداد، استرداد پیش پرداخت،استرداد کسور وجه الضمان، ضمانت‌نامه گمرکی و ضمانت‌نامه تعهد پرداخت اعلام کرد.

    * رشد 50 درصدی پرداخت تسهیلات در بانک توسعه تعاون در اردبیل

    وی اظهار کرد:  میزان تسهیلات اعطایی بانک در استان اردبیل در چهار ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 50 درصد رشد نشان می‌دهد.

    این مدیر بانکی یادآور شد: اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی که در تمام زمینه‌های اقتصادی در استان اردبیل فعالیت داشته و با مشکل تأمین نقدینگی روبه‌رو هستند، می‌توانند برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش به شعب بانک توسعه تعاون مراجعه کنند.

    کردستانی در مورد نقش و رابطه بانک توسعه تعاون با بخش تعاون عنوان کرد: بخش تعاون از بخش‌های با ظرفیت ممتاز و شاخص در سرمایه‌گذاری، اشتغال و تولید است که می‌تواند در تحرک و پویایی اقتصاد استان نقش بی‌بدیل و تأثیرگذاری داشته باشد.

    وی گفت: بخش تعاون در کنار بخش‌های دولتی و خصوصی، زمینه‌ساز اشتغال و تولید است یک تعاونی با تجمع نیروهای برجسته و فعال با تکیه به همدلی و هم‌افزایی می‌تواند الگوی مناسبی از یک کار موفق گروهی و مشارکتی بوده و با ایمان و باور قلبی این تیم می‌تواند تحول‌ساز باشد.

    مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل افزود: در استان تعاونی‌های بسیار فعال و تأثیرگذاری وجود دارد که متأسفانه تعداد آنها اندک است.

    کردستانی اظهار کرد: با اشاعه فرهنگ تعاون به بدنه جامعه می‌توان فضای کارآفرینی و تولید را در استان بهبود بخشید بانک توسعه تعاون در سطح استان آماده ارائه خدمات بانکی و مشاوره‌ای به تعاون‌گران هستیم.

    وی گفت: برای بهبود وضع تولید در سال جاری کاهش نرخ سود بانکی یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش هزینه‌های تولید است، در شرایط فعلی اساسی‌ترین روش تأمین مالی تعاونی‌ها استفاده از تسهیلات بانکی است پیش‌بینی می‌شود با کاهش نرخ سود شبکه بانکی و اتخاذ سیاست انبساطی در پرداخت سرمایه در گردش توسط بانک‌ها گشایش قابل ملاحظه‌ای در بهبود وضعیت تولید فراهم کنیم.

    کردستانی در مورد ارتباط بخش تعاون با اقتصاد مقاومتی افزود: برابر سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی حمایت از بخش تعاون و توانمندی‌های بنگاه‌های تعاونی از تکالیف دولت است.

    وی ادامه داد: با توجه به تأکید آموزه‌های دینی  بر تعاون و مشارکت در کارهای خیر و شرایط اقتصادی فعلی کشور بخش تعاون این امکان را دارد که بانی تحول در وضعیت اقتصادی کشور باشد.

    مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل عنوان کرد: تعاونی‌ها نهادهایی مردم محور هستند که با سرمایه‌های کوچک قادر به انجام کارهای بزرگی هستند، بخش تعاون بصورت بالقوه توانمندی تحقق قسمت عمده‌ای از اهداف اقتصاد مقاومتی را دارد، واگذاری اقتصاد به مردم بهترین شکل اقتصاد مقاومتی است که بخش تعاون می‌تواند در این حوزه نقش‌آفرینی کند.

    کردستانی در مورد برنامه‌های آتی بانک توسعه تعاون استان اردبیل بیان کرد: پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط معرفی شده توسط ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی برای تأمین سرمایه در گردش به اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی از مهمترین برنامه‌های بانک در سال جاری در استان اردبیل است.

    وی جذب منابع سپرده‌ای با رویکرد افزایش قدرت تسهیلات‌دهی در استان، ترویج فرهنگ تعاون، حمایت از تعاونی‌های دانش‌بنیان، توسعه خدمات بانکداری الکترونیکی، نظارت اثر بخش بر فعالیت شعب تابعه برای ارتقای کمیت و کیفیت خدمات بانک، تلاش برای وصول مطالبات غیرجاری از بدهکاران، افزایش و گسترش تعامل با دستگاههای اجرایی استان و انعقاد قراردادهای عاملیت و تفاهمنامه‌های دو جانبه یا چند جانبه برای بهره‌مندی بهتر از مزیت‌های نسبی استان، بخشی از اهداف و برنامه‌های بانک توسعه تعاون در استان اردبیل برشمرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی