عصر بازار

بازار طلا در انتظار آمار اشتغال آمریکا

هر اونس ۱۳۶۳ دلار

عصر اعتبار- در حالی‌که سرمایه‌گذاران منتظر انتشار آمار اشتغال آمریکا هستند، در معاملات روز جمعه قیمت طلا تغییر چندانی نکرد.

بازار طلا در انتظار آمار اشتغال آمریکا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصاد نیوز، هر اونس طلا در معاملات امروز با اندکی تغییر نسبت به روز گذشته یک‌هزار 363 دلار و 70 سنت معامله شد. این در حالی است که در روز گذشته طلا با رشدی 0.8 درصدی بشترین افزایش قیمت یکروزه خود را در این هفته تجربه کرد.

    رونالد لونگ، معامله‌گر ارشد شرک چئونگ در هنگ‌کنگ اعلام کرد: «مردم در انتظار سرنخ‌هایی از افزایش نرخ بهره در آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی هستند.»

    طلا به شدت به نرخ بهره حساس است به طوری که افزایش نرخ بهره موجب بالارفتن هزینه‌های نگهداری این دارایی بدون بهره شده در حالی که دلار را تقویت می‌کند.

    اقتصاددانان مورد بررسی رویترز پیش‌بینی می‌کنند که میزان اشتغال بخش کشاورزی در ماه جولای رشدی 180 هزار نفری داشته باشد در حالی که برآورد می‌شود نرخ بیکاری نیز از 4.9 درصد ثبت شده در ماه ژوئن به 4.8 درصد تنزل یابد. آمار رسمی اشتغال در ادامه امروز منتشر خواهد شد.

    مارک تو، رئیس گروه مالی وینگ‌فونگ اعلام کرد: « پیش‌بینی‌ها در مورد آمار اشتغال بسیار خوش‌بینانه است. گمانه‌زنی سرمایه‌گذاران در خصوص افزایش زودتر از انتظار نرخ بهره بیشتر شده است.»

    وانگ‌ تائو تحلیلگر تکنیکال رویترز اظهار داشت: « طلا ممکن است سطح مقاومتی 1368 دلاری را مجددا امتحان کند.»

    تعداد آمریکایی‌هایی که برای بهره بردن از مزایای بیکاری ثبت‌نام کردند در هفته گذشته به طرز غیرمنتظره‌ای افزایش داشته در حالی که کاهش مجدد اشتغال در بخش انرژی را نیز احتمالا در ماه جولای شاهد باشیم.

    پس از اینکه بانک مرکزی انگلستان بسته محرک فراتر از انتظاری را برای جلوگیری از رکود پسابرگزیت راه‌اندازی کرد،‌ در روز جمعه و به دنبال صعود بازارهای سهام جهانی،‌ بورس آسیا نیز با رشد مواجه شد.

    بانک مرکزی انگلستان در روز پنجشنبه نرخ بهره را به صفر کاهش داد و از میلیاردها پوند بسته محرک به منظور کاهش شوک ناشی از رای بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا رونمایی کرد.

    دارایی‌ها در SPDR، بزرگترین صندوق معاملاتی طلا با رشدی 0.37 درصدی در روز پنجشنبه به 973.21 تن رسید.

    در میان فلزات گرانبها، هر اونس پالادیوم با افتی 0.7 درصدی 699 دلار و 25 سنت معامله شد تا سومین جلسه متوالی افت خود را تجربه کند. قیمت هر اونس پلاتین با کاهش 0.5 درصدی به 1153 دلار رسید در حالیکه هر اونس نقره با 0.3 درصد افزایش قیمت،‌ 20 دلار و 35 سنت معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو