عصر بازار

مدیرکل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی استان تهران اعلام کرد

مهلت یک هفته‌ای ارائه فهرست کارگران ساختمانی فاقد بیمه به انجمن‌های صنفی

عصر اعتبار- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در نامه‌ای به روسای کانون‌های انجمن‌های صنفی کارگران استان تهران و ایران به آنان یک‌ هفته‌ مهلت داد فهرست کامل کارگران ساختمانی بیمه نشده را ارائه کنند.

مهلت یک هفته‌ای ارائه فهرست کارگران ساختمانی فاقد بیمه به انجمن‌های صنفی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، به دنبال طرح مشکلات عدیده بیمه تأمین اجتماعی کارگران ساختمانی، وزارت کار به این موضوع واکنش فوری نشان داده است.

    بر اساس این گزارش، احمد لطفی نژاد ، مشاورعلی ربیعی وزیرکاردولت رییس جمهورحسن روحانی و مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان تهران نامه‌ای به غلامرضا عباسی، رئیس کانون‌های انجمن‌های صنفی کارگران ایران، نوشت.

    بر همین اساس، با تاکید برنامه مدیرکل دفتر بیمه‌های اجتماعی وزارت کار در خصوص راه‌اندازی سایت جامع سامانه خدمات رفاهی جمهوری اسلامی ایران در راستای ساماندهی کارگران شاغل بیمه شده بخش صنعت ساختمان و نیز دارای کارت‌های مهارت فنی در انتظار برخورداری از بیمه اجتماعی مهلت یک هفته‌ای به انجمن‌های صنفی کارگری ساختمانی استان تهران داده است.

    بنابراین انجمن‌ها باید مشخصات کامل کارگران ساختمانی را در قالب لوح فشرده آماده و به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران ارائه کنند.

    به گزارش فارس، هم‌اکنون کارگران ساختمانی بسیاری در کشور وجود دارند که با وجود تأکید قانون برای تحت پوشش قرار گیری در بیمه تأمین اجتماعی، همچنان در لیست انتظار قرار دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی