عصر بازار

فیروزفر در توضیح طرح جدید ساماندهی دستفروشان مترو اعلام کرد

معرفی بانوان دستفروش نیازمند به مراکز کوثر و بازارچه‌های خوداشتغالی

عصر اعتبار- رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران با اشاره به طرح جدید ساماندهی دستفروشان مترو گفت: در این خصوص جلسات و رایزنی‌هایی با شرکت بهره‌برداری مترو داشته‌ایم و قرار شد خانم‌های دستفروشی که نیازمند واقعی هستند و از شرایط مورد نظر ستاد برخوردارند به مراکز کوثر و بازارچه‌های خوداشتغالی معرفی شوند.

معرفی بانوان دستفروش نیازمند به مراکز کوثر و بازارچه‌های خوداشتغالی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، فهیمه فیروزفر  با بیان اینکه دستفروشی در واگن‌های مترو در هیچ یک از کشورهای دنیا مرسوم نیست، اظهار کرد: شرکت بهره‌برداری مترو به منظور ساماندهی دستفروشان و کم رنگ شدن این پدیده از سطح واگن ها از ستاد توانمندسازی درخواست کرد تا به موضوع خانم‌های دستفروش ورود پیدا کند و راهکارهای خود را ارائه دهد.

    وی گفت: بر اساس سیاست همیشگی ستاد مبنی بر همکاری بین بخشی، ضرورت انتقال تجربه و حمایت از برنامه‌هایی که در راستای توانمندسازی تدوین می شوند، پذیرفتیم در شرایطی که خانم دستفروشی همسر نداشته باشد و سرپرست خانوار باشد یا همسر داشته باشد و به دلیل بیکاری شوهر سرپرست خانوار محسوب شود، او را در مراکز کوثر یا بازارچه های خوداشتغالی پذیرش کنیم.

    رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در پاسخ به این سوال که با توجه به درآمد بعضاً میلیونی دستفروش ها آیا این افراد حاضر به اشتغال در مراکز کوثر و دریافت حقوق مبتنی بر قانون کار هستند، عنوان کرد: فلسفه حمایت ما از این طرح آن است که در شرایط ممنوعیت هر گونه دستفروشی در مترو افراد نیازمندی که از این طریق خرج خانواده را می دهند ضرر نبینند و دچار مشکلات جبران ناپذیر نشوند. بر این اساس، ثبت نام و حضور در مراکز کوثر برای خانم ها کاملاً اختیاری است و افراد در صورت احراز شرایط مورد نظر ستاد و وجود ظرفیت لازم در مراکز کوثر پذیرفته می شوند.

    فیروزفر ادامه داد: یکی از مزیت های ورود به سیستم ستاد این است که نه تنها زن سرپرست خانوار که فرزندان آن ها نیز تحت پوشش قرار می گیرند و از انواع امکانات آموزشی برخوردار می شوند.

    وی با تاکید بر اینکه پذیرش خانم های دستفروش در مراکز کوثر و بازارچه های خوداشتغالی با توجه به ظرفیت خالی مراکز صورت می گیرد، تصریح کرد: در حال حاضر حدود 300 ظرفیت خالی در مراکز کوثر داریم و در صورت نیاز به مراکز بیشتر، مناطق مکان مناسب را در اختیار ما قرار می دهند.

    بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرنوشت، مقرر شده تا پس از شروع طرح ساماندهی دستفروشان مترو و توزیع فرم میان دستفروشان تعداد افراد نیازمند و متقاضی حضور در مراکز کوثر مشخص شده و به ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار معرفی شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی